Jeg fant en artikkel i går (eller, det var vel mer et forelesningsopplegg...) der det stod at man SKAL ned i 0,5-1,5 før man kan ansees som veldosert. I tillegg skal man ta individuelle hensyn så snart diagnosen er satt, det er ikke alle som føler seg bra med en TSH på 3, spesielt ikke om man har hatt høye verdier før.

Jeg var hos legen på tirsdag og han viste meg prøvesvarene mine fra tidligere på en graf. Da jeg begynte på 100 mikrogram i februar, gikk TSH raskt ned til 1,3 og jeg følte meg bedre enn på mange år! i april var TSH oppe på 4,6 og jeg gikk fremdeles på 100. Legen sa at syntes det var rart hvis prøvene tatt på tirsdag skulle vise at stoffskiftet nå ikke var under kontroll. Jeg tenkte ikke på det før etterpå, men når jeg går på 100 og TSH forsetter å stige, så må jeg jo doseres mer! Jeg vil ned der jeg var i februar! Hvis ikke han gjør det, vil jeg først be om å få en annens mening og hvis ikke det bærer frem vil jeg prøve selv. Jeg vet veldig godt at man ikke skal gjøre det (selv om jeg har peiling på dosering og sånn, iom at jeg har utdannelsen) men jeg er desperat! Dette går ikke lengre, jeg kan risikere å ikke få godkjent praksisen min og få vitnemål dersom jeg fortsatt er syk fremover...