Anitab,
Du spør hvorfor man trenger T4.

Skjoldbruskkjertelen produserer T4, T3, T2 og T1. Så eg antar at kroppen trenger T4. Det er og påvist at noen av organene selv omdanner T4 til T3, muligens at de ikke nyttiggjør seg av den sirkulerende T3-en?
I tillegg brukes T3 ganske fort opp av kroppen, mens T4 nermere kan kalles et lager, som omdannes til T3 etter behov.
Det var mine tanker om T4.

Eg synes at du kanskje burde øke T4 litt, T3 ser ganske ok ut, men du bør først og fremst få binyrene sjekket. Det er ikke å anbefale å øke T3 eller starte på Armour før de er i orden.

Hvis du skal skifte over til Armour, så er en mulighet at du bytter en liten del av Levaxin dosen og Liothyronin ut med tilsvarende mengde Armour. Etter noen uker kan du bytte litt til og justere opp eller ned alt etter symptomer OG blodprøver, osv.. På den måten blir omveltningen ikke så stor for kroppen.

Og eg mener at det er uansvarligt å råde folk til å ignorere T3 og T4 blodprøvene sine. Eg sier ikke at man på liv og død skal holde seg innenfor normal området, men bruke litt vett og øke i små doser.

Eg har samme symptomer ved litt for lav dose som ved litt for høy dose, og må derfor bruke blodprøver for å finne ut om eg skal øke eller minke dosen.