Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Tråd: Hva bør jeg gjøre?
Threaded View
-
04-09-07, 10:41 #15
Jeg legger mye vekt på hva pasientene selv sier, og det var noen postinger et par år siden samt tidligere om at enkeltpersoner opplevde at stoffskiftet gikk opp, at de ble varmere osv på kokosfettilskudd.
ellers er det end el salisylater i kokos og man skal vel ikke overdrive. Noen bør passe på salisylatene men kaffe og tomater og tyttebær har mye salisylater også. Masse annet sikker også men jeg har ikke noen oversikt.
Jeg selv bruker en del kokosmelk fordi jeg ikke tåler melk. Godt til glutenfrimüsli for eksempel.
Rapsindustrien i USA har presset på at tørrvarefabrikantene slik som kjeks skulle bruke rapsolje istedenfor kokosfett, fordi kokos er jo akk så mettet....resultatet ble mugne kjeks. Kokos hindrer mugg, og man lager noen dyre medisiner som hjelper mot candida av kokosfett.....
Kokos forårsaker ikke høyt kolesterol eller arterieforkalkning, men ved all fettinntak vil jo kolesterolet avspeile fettkonsumpsjonen fordi kolserterol kommer og transporterer fettet. Mye er skrevet om det og siste ord er ikke sagt. Men kokos er ikke slemt på den måten.

Svar med sitat
Bokmerker