Hello, Anne Ma - min venn

Nei, akkurat hva som gjorde at jeg trakk den slutningen at du hadde fibromyalgi, det husker jeg ikke. Men det var jo måten du beskrev smerter og stivhet på, regner jeg med, bl.a. dette med at det føles som om senene krymper - for det føler jo jeg også, men manuell terapeut sier det er musklene....

Så jeg har jo trodd det utfra ting som ligner mine, men selv klarer jeg jo aldri å slå meg til ro med at det "bare" er fibromyalgi jeg har. For jeg hører sjelden om at folk blir så dårlige som dette, unntatt din mor og en ung gutt som ei på fysioterapisenteret fortalte om for ei stund siden. Men jeg kjenner jo ikke så godt til sistnevnte historie, så jeg vet jo ikke om han kan feile noe annet også. Og det kan vel din mor også? Nevnte du ikke muligens en type reumatisme ei gang?

Nei, det er ikke noen god diagnose å få, for da skylder de alt på det - og da føler jeg meg virkelig som en hypokonder når jeg påstår at mine smerter og svikter strekker seg mye lengre enn en fibromyalgi... Huff, jeg vet jammen meg ikke jeg.

For lite flink til å sutre...? Hm... før gikk jeg en gang i året og gråt mine modige tårer over smertene i nakken som stadig bredde seg utover. Nå sutrer og klager jeg hele tiden. Gjør ingen forskjell det!

Det er lenge siden jeg har sett hvilken dose du har av medisiner. Hva tar du nå, og hvordan føler du deg ellers på denne dosen?