Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Threaded View
-
02-09-07, 10:59 #16
Stina

Når det kommer til Fibromyalgi, så tror jeg ikke jeg har det.Men tror du ikke du har fibromyalgi da? Vet at din mor har det, og er hardt rammet, men hun har kanskje noe mer i tillegg. Men noe du beskrev for ei stund siden gjorde meg vel ganske overbevist om at du har fibromyalgi.
Jeg har mange fellestrekk med dere som har FM, men det har alle stoffskiftepasienter. Og siden min mor har den sykdommen er jeg vel mer observant på det en de fleste.
Jeg har absolutt vært innom tanken på at det kunne forklare smertene mine. Men får det ikke til å stemme. Når jeg snakker med min mor om hennes smerter nå og hvordan det var for henne i starten av hennes sykdomsforløp ligner det ikke nok.
Logisk nok så tenker jeg: Om jeg har FM, så vil jeg få noe som ligner på min mors, siden det ikke er flere i familien enn henne som lider av denne sykdommen. Og siden det er for mye som skiller oss, så klarer jeg ikke å tro helt på at det er det som mangler kroppen min. Og mine fysioterapeuter har heller ikke funnet triggerpunkter så langt jeg vet. Jeg var til utredning for noen år siden og da var svaret et klart nei.
Nå vet jeg ikke hva jeg sa som gjorde at du trakk den konklusjonen, men det er vel bare tiden som vil vise om de kaster denne samlebetegnelsen på smertene mine. Akkurat nå føler jeg at legen min ikke tar smertene mine helt seriøst. Jeg er for lite flink til å sutre tro jeg ;)
Myalgi er jo desverre en del av Hypotyreose diagnosen. Jeg har utslag på blodprøver som kan indikere at jeg har en eller annen svakhet når det kommer til myalgi. Men, så lenge legen ikke vil ta tak i det hva kan jeg da gjøre? Spiser hauger med Paracet til dagen for å prøve å holde stivheten i sjakk. Og det går på et vis, men jeg trenger helt sikkert fysioterapeut behandling nå ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Svar med sitat
Bokmerker