Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
01-09-07, 21:17 #1
Verking i ledd og muskelatur...
Hei dere,
Jeg sliter noe skikkelig med verking i muskelaturen. Føler at jeg har løpt maraton hver eneste dag - hele dagen. Det er en grusom følelse. Akkurat som om jeg har trent skikkelig, men jeg kommer meg jo aldri igjen. I tillegg verker jeg i fingre, tær, knær og ankler. Jeg sliter også med at jeg blir helt av i korsryggen dersom jeg skulle være så dum å finne på å gjøre noe i huset.
Er bare nyskjerrig på om dere har opplevd/opplever noe sånt... Klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med at det skal være slik. Prøvene mine er fine nå og vært det siden jeg started på Levaxin.
Setter pris på alle svar!
ShanitaSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
01-09-07, 21:41 #2
Velkommen i klubben! :(
Jo da kjenner det så utolig god igjen. Det er akkurat slik jeg har det. Knær og ankler har jeg ikke problemer med, men i stedet har jeg mye smerter øverst i ryggen og i hofter og rett under baken. Egentlig verker jeg hvor om helst i kroppen, men det flytter på seg. Noen steder er det oftere enn andre plasser.
Jeg blir også totalt utslitt av ingenting. Jeg får problemer med å trekke været med det samme. Jeg føler jeg ikke kommer til å klare å løfte bena et eneste steg til. Og det er mange ganger jeg tror jeg ikke kommer til å klare å komme meg hjem, når den lammende trettheten/slitenheten melder seg.
Det var det med fingre og tær som virkelig var det som gjorde utslaget. Ufattelig irriternde smerter!! Og ikke minst ulogiske.. :( Jeg føler også at senene krymper på baksiden av kroppen. Utrolig vondt til tider. Og når jeg reiser meg fra en stol så er jeg stivbent i 1 minutt også kan jeg plutselig gå normalt...
Det eneste botemiddelet jeg har funnet er fysioterapi. Men ikke engang det tar alle smertene. Noen virker å gå inne ved nervene liksom. Ilende skarpe smerter liksom. De forgrener seg utover. Veldig rare synes jeg. De andre smertene av stramme muskler osv de klarer fysioterapeuten å ta heldigvis...
Trøsten er at man lærer å leve med det...Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-09-07, 22:06 #3
shanita, smerter i armer og bei er også typiske for lavt vitamin D som du jo nevner i siggen din.
-
01-09-07, 23:43 #4
Ja, Shanita, kjenner igjen veldig mye av det du skriver - og i det Anne Ma skriver. Forferdelig - år etter år etter år etter år etter....
Nei, vi må finne en løsning på dette dere. Og mye av utmattelsen skyldes vel også all den verkinga som tar all konsentrasjon m.m."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-09-07, 08:17 #5
Helt vanlig, det der.Jeg jobbet i mange år på revmatologisk avdeling, og vi hadde hypothyreosepasienter med revmatiske plager, spesielt i sener og senefester Du skal også være obs. på at du som har mb Chron kan få betennelse i ileosakralleddene. Si evt fra til legen din dersom ryggplagene forværrer seg
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
02-09-07, 13:04 #6
Takk for tilbakemeldinger dere!
Jeg vet ikke hva som er verst jeg... De ilende smertene i fingre og tær kan til tider være grusomme, men som oftest er smerten ikke verre enn at jeg klarer å leve med den.
Muskelaturen derimot... ja.. det er en annen sak. Jeg er så trett i musklene og det verker konstant. Jeg husker den gang jeg var frisk og kunne trene... Da var den følelsen bare deilig. Da visste jeg at jeg hadde brukt kroppen min skikkelig og kunne da sette meg ned med god samvittighet og nyte følelsen av å komme til hektene igjen. Nå er det bare en vond følelse. Jeg henter meg aldri inn liksom. Muskelslapphet og verking er 75 % av problemet mitt om dagen. Sammen med den lammende trettheten som Anne Ma beskriver, så er jeg jo ikke menneske.
Når det gjelder vit. D, Nora, så sier nå legen min at denne er helt fin. Det samme er kaliumen. Jeg skjønner ikke at kaliumbesparende medisiner kan ha vært årsak til at jeg hadde lavt kalium, men det er nå den beskjeden jeg har fått. Normorix Mite som jeg brukte da kaliumen min var lav er både vanndrivende og blodtrykksenkende og denne skal også være kalium besparende. Smertene er de samme, så ikke vet jeg...
Huff.. beklager at jeg syter nå, men kjenner at jeg er litt deppings om dagen. Har gått sykemeldt i et år nå og i ferd med å søke om rehabliteringspenger. Bare usikkerheten rundt å ikke kunne jobbe og det å få mindre lønn er nok til å vippe meg av pinnen for tiden. Vil jo bare tilbake til det normale livet jeg en gang hadde. Føle at jeg er en del av samfunnet igjen, men merker at jeg isolerer meg og at jeg faktisk føler meg veldig ensom. Har en familie som stiller opp jeg. Det er ikke det som er problemet. Er vel bare at det er begrenset hvor mye man kan klage og syte til de nærmeste også.
Hvor mange av dere klarer å jobbe med dette her? Skjønner ikke at noen takler jobb slik som jeg føler meg...
ShanitaSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
02-09-07, 14:37 #7
Stakkars deg, Shanita!
Skjønner godt at du er deprimert.
Nei, jeg klarer dessverre ikke jobbe, og det er et savn. Men nå får jeg forsøke å konsentrere meg om jeg har mulighet til å bli bedre. Ã… bare presse seg selv år etter år, kan jo også være skadelig - avhenig av hva du feiler, selvsagt.
Vi må jo forsøke å finne ut av om det ikke er noe vi kan gjøre med all den verkinga og utmattelsen."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-09-07, 15:11 #8
Jeg er på avklaring nå hos NAV. Det er ikke så lett. Smertene øker på og jeg sover mer og mer. Men jeg håper jo så inderlig på å få begynne på skole eller gå ut i jobb. Spørs om jeg ikke er for optimistisk - IGJEN
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-09-07, 18:04 #9
Lavt D-vitamin er kjent for å gi høyt PTH og er også en vanlig årsak til høyt blodtrykk samt smerter . Jeg gir meg ikke enda...jeg er ikke enig med legen din om at din lave vitamin D er okay.
-
02-09-07, 18:26 #10
Nora;
Ga meg ikke jeg heller på den der skjønner du, men hun mente at den lave vit. D kom av at jeg hadde for lavt kalium. Det lave kaliumet var igjen årsak til forhøyet PTH. Det lave kaliumet var da ifølge henne forårsaket av Noromix Mite. Ble tatt av denne i 2 uker, det ble deretter tatt nye kalium prøver av meg som da var normale.
Skal be om ny vit. D og kalium hos fastlegen min neste gang. Har litt mer oversikt over prøvesvar osv. derfra.
Takk igjen for tilbakemelding.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Svar med sitat
Bokmerker