Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Threaded View
-
01-09-07, 17:49 #10
Jeg håper ikke du spør MEG

P/S-ALAT (Alanin aminotransferase)
Referanseområde. Kvinner: 10 – 45 U/l
Menn: 10 - 70 U/l
Indikasjoner. Utredning av leversykdommer og kontroll av parenkymatøse leversykdommer.P/S-ASAT (Aspartat aminotransferase)
Referanseområde. Kvinner: 15 – 35 U/l
Menn: 15 – 45 U/l.
Indikasjoner. Evt. ved utredning av muskelsykdommer. Kan brukes i diagnostikk av myokardinfarkt; her bør Troponin og CK-MBmasse foretrekkes. Kan også brukes i diagnostikk av leversykdommer.P/S-GT (gamma-Glutamyltransferase)
Referanseområde. Kvinner <40 år: 10 – 45 U/l
Kvinner > 40 år: 10 – 75 U/l
Menn < 40 år: 10 – 80 U/l.
Menn > 40 år: 15 – 115 U/l.
Indikasjoner. Utredning ved tilstander med høy S-Alkalisk fosfatase av ukjent årsak. Påvisning av medikamentell leverskade. Evt. ved kontroll av alkoholikere.Var det ikke de du hadde stjerne ved? Altså de som er utenfor ref.? Ellers var det vel noe om urinsyre også der inne.U-Bilirubin (Stix)
Referanseområde. Negativ.
Indikasjoner. Ingen gode.
Prøvetaking. 5 ml urin. Holdbar 4 timer i romtemperatur.
Tolking. Positiv test sees ved U-Bilirubin over ca. 9 mol/l, og indikerer at S-Bilirubin, konjugert, er forhøyet (ukonjugert bilirubin er bundet til albumin og blir ikke filtrert ut i urinen).
Fra linken du selv ga meg ;)
http://www.helse-sunnmore.no/lab/left.htm
Men tror du ikke du har fibromyalgi da? Vet at din mor har det, og er hardt rammet, men hun har kanskje noe mer i tillegg. Men noe du beskrev for ei stund siden gjorde meg vel ganske overbevist om at du har fibromyalgi. Men du har vel noen skader i ryggen også, ikke godt å si da, kanskje, kommer an på om du selv kan skille klart mellom de ulike ;) Se om du kan få tatt nye prøver av de verdiene som har vært utenfor ref. i alle fall."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker