Jeg håper ikke du spør MEG

P/S-ALAT (Alanin aminotransferase)
Referanseområde. Kvinner: 10 – 45 U/l
Menn: 10 - 70 U/l
Indikasjoner. Utredning av leversykdommer og kontroll av parenkymatøse leversykdommer.
P/S-ASAT (Aspartat aminotransferase)
Referanseområde. Kvinner: 15 – 35 U/l
Menn: 15 – 45 U/l.
Indikasjoner. Evt. ved utredning av muskelsykdommer. Kan brukes i diagnostikk av myokardinfarkt; her bør Troponin og CK-MBmasse foretrekkes. Kan også brukes i diagnostikk av leversykdommer.
P/S-GT (gamma-Glutamyltransferase)
Referanseområde. Kvinner <40 år: 10 – 45 U/l
Kvinner > 40 år: 10 – 75 U/l
Menn < 40 år: 10 – 80 U/l.
Menn > 40 år: 15 – 115 U/l.
Indikasjoner. Utredning ved tilstander med høy S-Alkalisk fosfatase av ukjent årsak. Påvisning av medikamentell leverskade. Evt. ved kontroll av alkoholikere.
U-Bilirubin (Stix)
Referanseområde. Negativ.
Indikasjoner. Ingen gode.
Prøvetaking. 5 ml urin. Holdbar 4 timer i romtemperatur.
Tolking. Positiv test sees ved U-Bilirubin over ca. 9 mol/l, og indikerer at S-Bilirubin, konjugert, er forhøyet (ukonjugert bilirubin er bundet til albumin og blir ikke filtrert ut i urinen).
Var det ikke de du hadde stjerne ved? Altså de som er utenfor ref.? Ellers var det vel noe om urinsyre også der inne.
Fra linken du selv ga meg ;)
http://www.helse-sunnmore.no/lab/left.htm

Men tror du ikke du har fibromyalgi da? Vet at din mor har det, og er hardt rammet, men hun har kanskje noe mer i tillegg. Men noe du beskrev for ei stund siden gjorde meg vel ganske overbevist om at du har fibromyalgi. Men du har vel noen skader i ryggen også, ikke godt å si da, kanskje, kommer an på om du selv kan skille klart mellom de ulike ;) Se om du kan få tatt nye prøver av de verdiene som har vært utenfor ref. i alle fall.