Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Hybrid View
-
31-08-07, 20:57 #1
Takk, n'Finn
Ja vi har jo snakket mye her inne om at det er FT3 som er viktig å få målt. Så hvorfor måler legene T3?
Jeg har kommet over en gammel journalutskrift i dag...
I 96' begynte de plutselig å måle T3 på meg (ikke FT3 i det hele tatt).
22.08.96 - T3: 3,2 FT4: 22,1 TSH: <0,1
11.09.96 - T3: 2.6 FT4: 20,0 TSH: <0,1 TPO: 1794
Det ser ut til at dette er første gang de måler Anti-TPO.
Har ikke ref. på T3, men det står stjerne ved begge resultatene, så de er utenfor ref. i alle fall. FT4 regner jeg med er som vanlig: 10-19, så da er det også utenfor. Før denne tiden, ble ikke T3 målt, og TSH og FT4 så helt anderledes ut, men det er en annen historie (eller hører til under et annet tema).
Hm... det var ingen dengang som noengang sa til meg at det var bekymringsfullt med lav TSH - neiheida!!!
(Men dette indikerer (sammen med andre ting) at mitt lave stoffskifte ble innledet av en periode med høyt stoffskifte, selv om jeg aldri har følt meg hyper (bortsett fra "ulvehunger" etter en måned på Prednisolon"). Og kanskje det indikerer noe annet, som jeg har begynt å spekulere på: Om kortison via Prednisolon f.eks. kan fremkalle/utløse stoffskiftesykdom.)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Hva gjør man hos en advokat egentlig?
Av jessica i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 28-08-07, 07:36 -
2. trimester. Har ikke fått noe tilbud om ekstra oppfølging
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 15Siste melding: 19-11-06, 21:01 -
hva skjer egentlig med oss etterhvert...?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-10-06, 21:55

Svar med sitat
Bokmerker