Viser søkeresultater 31 til 40 av 90
Tråd: FemIce "dagboka"
-
18-07-07, 12:08 #31
Jeg tror det du kjenner kan være dosetilpassing. Jeg kjenner også liknende symtomer og de kommer en måned etter en doseøkning som nærmer seg max og kan vare noen uker ettersom hvor mye kroppen må tilpasse seg.
Om dosen er for høy vil disse vedvare og da forsvinner de på noen dager med en liten reduksjon.
Tilpassingen kan likevel vare noen uker da, og jeg tror ikke en bør være for rask til å sette ned dosen.
De som er hjertesyke skal jo ikke gå med slike symtomer, men hjertet er jo en sterk muskel som tåler mye juling.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-07-07, 22:10 #32
Takket være det jeg har lest rundt på forumet så har jeg ikke blitt engstelig av dette. Jeg følger godt med ja, men gir det litt tid til å komme i gjenge.
Har lært og lest at tålmodighet er viktig.
Et annet problem jeg sliter med er å huske på kosttilskuddet mitt ( TrioB + D m.m.). I og med at jeg ikke kan ta dett sammen med Levaxinen så prøver jeg få tatt dette til middagen, men jeg har ikke helt kommet inn i den rutinen. Og det merkes.
Det jeg lurer på er å snu litt på ting. Ta Levaxinen på kvelden ved sengetid og så ta kosttilskuddet på morgenen som før...
Men så har jeg forstått det sånn at det er best å ta Levaxinen om morgenen.
Får se det an litt. Klarer jeg ikke å få tatt kosttilskuddet på ettermiddagen så får jeg prøve å snu på det.
For jeg kan ikke ta de på kvelden, for det påvirker søvnen min.
Det var dagens lille rapport til "dagboka" mi :-)
Go lørdag til alle.
-
21-07-07, 22:55 #33
Trur du kan ta Levaxinen når det passer for deg, men du har jo rett i at rutiner er viktige.
Jeg har valgt å ta dosen før jeg står opp om morgenen, men jeg har den rutinen at det går en time før jeg spiser og tar da eventuelle kosttilskudd som skal tas til mat.
Jeg begynnte med dette fordi jeg stadig glemte å ta dosen. det ble fort til at jeg ikke oppdaget dette før dagen etter.
Glemmer jeg den nå, så er det ikke for så mange timene....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-07-07, 18:47 #34
Du? Mener du nå at man da har hatt feber før hetetoktene setter inn? Jeg er jo ofte plaget med hetetokter på natten, (kommer ikke av overgangsalder altså
Opprinnelig skrevet av Hansen
) , jeg mener selv jeg ikke har hatt feber i forkant - i såfall må jeg jo ha det nesten hver natt i enkelte perioder - men jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg har dette?
Føler heller ikke for å begynne å ta tempen hver gang, hele natten igjennom.....
Kan du utdype litt tror du? Værsåsnill?
-
26-07-07, 19:42 #35
Ikke så lett å utdype Tynn Tråd.
Det er så mange årsaker til hetetokter, men uansett hva den bakenforliggende årsaken er, så vil man oppleve det som en hetetokt når kroppstemperaturen faller, og omvendt.
Feks. hvis den bakeforliggende årsaken er en influensa, så fryser man til å begynne med når feberen stiger, og svetter påslutten når den faller.
Det vil si at man godt kan fryse når tempen er 40 grader.
Man kan også svette selv om tempen bare er 36 grader.
Men det jeg egentlig mente å si var at vi ikke kan stole på vår egen temperaturoppfattelse, og derfor må bruke et termometer for å få den nummerære sannhet.
Og dette for å kontrollere hvor godt stoffskiftet er istand til å fyre kroppen når varmen bare stammer fra aktiviteten som stoffskiftet skaper.
Ellers har jeg nok ikke peiling på de mange årsakene desverre.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-08-07, 12:30 #36
Re: Dagbok 06. juni 2007
De siste to ukene har jeg stadig vært plaget av hodepine.
Hetetoktene har ikke forsvunnet.
Hjertet har dunket hardere men ikke fortere.
Så i og med at dette har holdt seg en stund så er det ikke bare en overgang er konklusjonen, 100 mg er for mye for meg så i dag gikk jeg tilbake til 75 mg.
Blodtrykket mitt var bra sa legen da han målte det i dag.
Leamus har jeg ikke hatt på lenge.
Det som irriterer meg er at jeg fortsatt ikke føler noen større bedring på andre fronter:
Lidido
Blir fortsatt hengehue uten grunn
Vekt
Hukommelse
Og så gjør jeg mye småfeil når jeg skriver. Bytter plass på bokstaver og utelater bokstaver. Nå må jeg faktisk lese korrektur på meg selv og sånn var det ikke før.
For å få kostilskuddet mitt i system har jeg gjort ferdig dagens dose i små skåler jeg hadde. Så jeg gjør klar fem og fem dager av gangen og lar det stå fremme. Da ser jeg de og det går fort å ta de.
En annen ting jeg kom på som jeg ikke har nevnt tror jeg er at som prevensjonsmiddel bruker jeg P-sprøyten Depo Provera. Et stikk i stompen hver 3. måned og ingen mens. Enkelt og veldig behagelig.
men så fikk jeg høre at det kan være med på å utløse stoffskifte-trøbbel... men legen sier det ikke har noe å si...
Før p-sprøyten hadde jeg hormonspiral (Levonova?). Har ikke hatt mensen på noe sånt som 15 år.... veldig behagelig, men innimellom så lurer jeg på om det er bra.... og akkurat nå så tar manglende libido seg av farene for graviditet
HISTORIKK:
22. august 2007
Satte ned dosen til 75 mg igjen.
P-sprøyte (litt sent for jeg glemte den...)
15. august 2007
TSH - 0,05* (0,2 - 4) * fordi at de visstnok har problemer med å måle nøyaktig hvor lav når den blir så lav.. så det er 0,05 eller lavere det betyr...
FT4 - 18,9 (9 - 22)
FT3 - 4,4 (2,3 - 5,7)
20. juni 2007: Øker dosen med Levaxin til 100
(Utsatte å øke pga at vi var på på ferie en uke.... sist jeg økte dosen hadde jeg veldig hodepine....)
06. juni 2007 - morgentime hos legen
Blodtrykk 130 over 70 (eller var det 80). Bra var det iallfall.
Hvilepuls 75 (normalt for ei som er dårlig trent fikk jeg beskjed om
)
Verdier 30. mai 2007
TSH - 0,32 (0,2 - 4)
FT4 - 15,1 (9 - 22)
FT3 - 3,3 (2,3 - 5,7
10. mai 2007 - P-sprøyte
25. april 2007: Økte dosen med Levaxin til 75 mg
Verdier 28.mars 2007
TSH - 0,77 (0,2 - 4)
FT4 - 13,8 (9 - 22)
FT3 - 3,7 (2,3 - 5,7)
10. mars 2007: Begynte med Levaxin 50 mg
Diagnose: Hypotyreose latent
Verdier 14. februar 2007:
Anti-TPO - 598 (<35)
TSH - 1,2 (0,2 - 4)
FT4 - 11 (9 - 22)
FT3 - hadde han ikke målt.
P-sprøyte
2001 - utbrent og sykemeldt. (mange av symptomene den gang passer med stoffskifteproblemer, men verdiene fra 2001 er jo greie)
Verdier 15. jan 2001
TSH - 1,22 (0,2 - 4)
FT4 - 13,3 (9 - 22)
Verdier 11. nov 1999
TSH - 1,07 (0,2 - 4)
FT4 - 12,6 (9 - 22)
Verdier 19. nov 1998
TSH - 1,09 (0,2 - 4)
FT4 - 15,4 (9 - 22)
-
22-08-07, 14:11 #37
Jeg har også hørt at p-piller etc kan utløse stoffskifte problemer, men har litt vanskeligheter for å forstå det. Det jeg kan forstå er at evt prevensjon (ppiller eller sprøyter) kan påvirke stoffskifte medisin. Jeg har fått beskjed om at ppillene jeg tar må taes på annet tidspunkt enn Thyraxen (T4) og at ppillene gjør at Thyraxen har mindre virkning. Så uten ppillene hadde jeg kanskje måttet bruke mindre Thyrax etc.
Opprinnelig skrevet av FemIce
Men, jeg tror fremdeles ikke på at ppiller utløser stoffskifte problemer... da hadde det vært mange flere av oss i samme båt tror jeg...
-
30-08-07, 20:22 #38
Ja - jeg syntes også det der er litt rart. Men det er jo hormoner begge deler og de viser jo gang på gang at de egentlig ikke vet helt hva hormonene gjør.
Opprinnelig skrevet av sivcath
Ingen hodepine lenger...
MEN
Deppa :(
Sliten :x
Har vondt i hæla når jeg har sittet stille en stund og så begynner å gå på dem. Spesieltt ille om morgnen
Føler meg ensom
Ingen skjønner hvordan jeg har det
Får ikke gjort alt jeg syntes jeg burde ha gjort
Haugen med tøy som faktisk er vasket, men som burde vært brettet og lagt i skapet vokser...
Hybelkaninene er i ferd med å bli ponnier..
Det er bare det at når jeg kommer hjem fra jobb så er det bare ikke mer energi igjen.
Og ingen skjønner hvordan jeg har det..
Prøver å lese.... går ikke. Leser samme side ti ganger før jeg kommer meg over på neste...
Drar frem hobby-greiene for å muntre meg opp.... blir bare sittende å plukke... ingen energi, ingen inspirasjon... rydder det vekk, mer deppa enn da jeg dro det frem...
Jeg vil ha tilbake den jeg var før !!!
Zukk
-
30-08-07, 20:50 #39
Alle vi her inne hos Sonja skjønner deg FemIce! Noe helt enkelt som hjalp meg i tunge stunder var at jeg sa til meg selv: "Sånn er det nå. Men det blir bedre etterhvert." Det var og er viktig å prøve å beholde troen på at vi blir bedre.
Opprinnelig skrevet av FemIce
For det SKAL vi bli!
-
30-08-07, 21:25 #40
Syns du nevner opp alle mine symtomer jeg FemIce.
Men deppa var jeg bare når dosen var alt for lav.
De andre kommer og går litt om hverandre og det er vanskelig å bli klok på om de er hypo eller hypersymptomer.
Vær sikker - alle er hypo !
Du har for lavt stoffskifte. Måten å få det opp på er etter det jeg kan skjønne bare små doseøkninger med måneders mellomrom. Sakte men sikkert presse kroppen til å godta mer.
Det verste en kan gjøre er å øke for ofte og for fort.
Det verste er at det virker ikke som det finnes noen snarvei........
Som Joni sier : vi skjønner deg godt, ----- men kan ikke hjelpe deg.
Når du nevner hæler som er vondest om morgenen, så må jeg tenke på akillesbetennelse. Den oppfører seg slik.
Jogga for mye på asfalt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
FemIce i farta (håper jeg...)
Av FemIce i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-03-07, 15:53
Svar med sitat

Bokmerker