Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard har levaxin og liothyronin-kan jeg bli bedre med armour?

Jeg er godt dosert på Levaxing og Liohtyronin, men er fortsatt veldig dårlig selv etter 1,5 års behandling. Dr Oftebro nekter å skrive ut Armour, han mener det hjelper stort sett folk som ikke har Liothyronin fra før.

Stemmer dette? Har noen her gått på begge deler for så å prøve armour og blitt bedre???

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hei Tor - jeg har gått på begge deler.
    Armour er ikke bare mye bedre - den er det eneste jeg funker nogenlunde på.
    Liothyronintillegg hjalp meg akkurat like lite som Levaxin alene gjorde.
    Eneste fellesnevneren jeg kommer på er at begge er syntetiske, men om det er grunnen kan jeg jo ikke si. Men en grunn må dette jo ha.
    Jeg var virkelig plaget og blei bare verre og verre i 16år.
    Bare noen måneder på Armour snudde opp ned på hele livet mitt.

Men - nå skriver jeg om meg da - kun meg.
    Likevel er jeg ikke helt alene om å si dette.
    Ingen vet hva som er best før dem har prøvd.
    Helt utrolig at vi nektes retten til å velge selv !!!
    Helt utrolig at vi finner oss i det !!
    Helt utrolig at vi ikke har en forening som jobber for å øke medlemmenes valgfrihet. Vi bør vel bli tilbudt mer enn en medisin vel ? (ok - to da)
    Men hvilken annen sykdomsgruppe tilbys bare en medisin ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei n´Finn
    Jeg er nyinnmeldt medlem av NTF. Ser at du skriver at foreningen ikke arbeider for valgfrihet. Kan ikke du utdype det nærmere? Er også medlem av Norsk Revmatikerforbund. Blant revmatikere er det jo også mange som bruker alternative medisiner. Har ikke hørt om slik interessekonflikt der (selv om det ikke betyr at den ikke finnes). Så kommer spørsmålet: Hvem arbeider med interessepolitikk for de som velger å ikke være medlem av NTF? Jeg er åpen for valgfrihet, ønsker å være medlem av NTF foreløpig. Unnskyld om jeg lager litt rot i tråden

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Det var det jeg mistenkte, lurer på hvor jeg kan skaffe armour. Hverken fastlegen eller Dr Oftebro vil skrive ut armour.
    Er jo lovlig å bestille ikke-narkotiske mediser innad i EØS så lenge man får med en resept fra en autorisert lege i pakken.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

n`Finn spør om det er andre sykdommer hvor en får bare en medisin å velge i. Det har jeg aldri hørt om at det er. Diabetikere kan f. eks få tilbud om ulike typer Insulin og også Insulinpumpe om pennen ikke fungerer.

Det finnes også flere typer P-piller og Østrogen for kvinner i overgangsalderen og det er tross alt ingen sykdom , selv om det sikkert er plagsomt nok.

Utrolig urettferdig syns jeg. Ingen leger som har hypotyrose eller?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Ingen leger som har hypotyrose eller?
    Min fastlege har hypothyreose....men han er vel en av de heldige der Levaxinen virker...? Jeg får iallefall ikke utskrevet resept på Armour.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Helt utrolig at vi ikke har en forening som jobber for å øke medlemmenes valgfrihet. Vi bør vel bli tilbudt mer enn en medisin vel ? (ok - to da)
    Visste dere at han Lars Omdal sitter i fagligråd hos NTF? Kanskje det kommer en forandring på den fronten fortere enn hva man tror??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Så barsk du var i uttrykket nå da AnneMA....
    Jeg trur det sitter mye folk der som ikke burde sitte der - om jeg kan få formidle mitt inntrykk......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

takk ;)

Jo da.
    Det er vel slik i de fleste organisasjoner at det varierer hvem som sitter og ikke. Og ikke minst om man føler de bør være der eller ikke ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn