Viser søkeresultater 1 til 10 av 73
Threaded View
-
30-08-07, 14:24 #11
Sv: Prøvesvar...,noen som kan?
Husk å ta jern på et annet tidspunkt enn Levaxin da.
Stoffskifteblodprøver er ikke 100% sikkre. Man kan ha tilstander i kroppen som ikke oppdages av disse.
Høy TSH samtidig som fT4 er høy bør utredes !
Jeg mener jo at man ikke trenger ta stoffskifteprøver når man må spise stoffskiftehormoner.
Prøvene virker bare forvirrende og forstyrrer og tåkelegger det eneste som er viktig - at du har det bra, og at du finner en metode som gjør deg istand til å finne den dosen du har det best på.
Prøvene mangler et definert behandlingsmål og ofte ligger de optimale verdier utenfor referansegrensene. Dette er da et direkte hinder og står iveien for å nå det overordnede behandlingsmålet - nemlig at DU får det best mulig.
Referansegrensene er så vide at "alle" er innefor - uansett hvor jævlig man har det.
Så er jo blodprøvene bare et hinder til å nå målet hvis man glemmer seg selv å tror mer på prøvene...........
Bedre å lære hvordan Levaxinen faktisk virker på deg - lære deg hvor yttergrensene går. Slikt tar flere år og jeg mener det er nødvendig lærdom.
Det du lærer kan feks være : Jeg får hjertebank på over 1600µg i uka og under 1000 får jeg (ett eller annet symptom). Nå ligger jeg på 1400 og tror ikke jeg kan få det bedre, men jeg har det (slik og slik)
Prøver kan avdekke rare konstellasjoner - og din er en av dem. Høy TSH+høy fT4 på en gang.
Men det har jo bare ikke noe å si hvis du føler deg bra.
Likevel mener jeg at det kan være lurt å ta en utredning.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 26-02-08, 18:19 -
Jenta mi ble født med forhøyet verdier...
Av Krapylet i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 13-08-06, 23:05

Svar med sitat
Bokmerker