Viser søkeresultater 1 til 10 av 70
Tråd: Myxødem
Threaded View
-
28-08-07, 13:27 #35
Snille n'Finn - ikke vær bekymret for meg, i alle fall ikke når det gjelder kjøtt!
Og tenke-evnen - joda, jeg bruker den så godt jeg kan. Den fungerer jo ikke helt topp, og det er mye å tenke på, og mange vinkler å se alle ting fra!
Fæle folk - det tror jeg ikke vi er født som, og pga vår store (potensielle) tenke-evne, så tror jeg det er noe vi kan velge om vi vil bli eller ikke.
Vår tanngard kan være noe som har utviklet seg etter mange generasjoner på jorden, akkurat som noen har utviklet seg til å bli mørke og noen lyse, alle for å tilpasse seg forholdene der de bor. Hva vi i utgangspunktet er satt her på jorden for, det kan trenge en dypere utredning enn vi makter å ta her ;)
Dessuten - så kan jeg faktisk akseptere at man kan bli nødt til å spise kjøtt. Se - nå har jeg jo akseptert at man kan innta Armour, så lenge det blir tatt fra slakteriene hvor dyret likevel blir drept og resten av dyret skal gå til mat. Men pga all CO'2'en, pga den skjeve balansen og fordeling da nettopp av kjøtt mellom fattig og rik, og pga dyremishandlinga både på "gård" og slakteri i Norge, så synes ikke jeg det er riktig å være med på dette! Noen må jo sette bremsene på?
Men kommer du og viser meg noen fine, velfødde og lykkelige høns, og kapper hodet av dem mens jeg ser på, og ribber dem og koker dem (for det orker jo ikke jeg), så skal jeg spise det! En gang i blandt ;) Eller hvis jeg ser du skyter den elgen som intet aner, løper lykkelig rundt i skogen og du feller den med et målrettet skudd og den da dør uten å ane særlig mye, så skal jeg spise den elgsteka jeg, sånn en gang i året eller noe
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Myxødem - myxedema
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 26-10-07, 00:16 -
Ja men..... Myxødem
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 22-09-07, 23:48

Svar med sitat
Bokmerker