Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 37
    Gjest

Standard

This process must occur normally if we are to enjoy normal physical and mental function. If enough T3 does not reach and bind normally to T3-receptors, the involved tissues undergo a metabolic slow-down. Dr. Lowe argues in The Metabolic Treatment of Fibromyalgia that in most patients, the set of symptoms we call "fibromyalgia" results from such a slow-down in fibromyalgia-specific tissues.
    Trur det gjeld generellt, og at det er fleire gener som får lavare aktivitet...

The nestling of the front molecule in the concave side of the chromosome symbolizes the action of thyroid hormone on the transcription of genes. The separation of the front red sphere represents the removal of one iodine atom by the enzyme deiodinase. Removal of the atom changes the molecule from T4 (with four iodine atoms) to T3 (with three iodine atoms). T3 is the most metabolically active form of thyroid hormone.
    Her står de jo og at forskjelen på T4 og T3 er talet på iodine atom- 4 og 3, og at T4 blir til T3 når T4 misser eit atom... Då er jo ikkje forskjelen så stor, og det talar jo for bruk av T3 (Eller armour), sidan det krever mindre av kroppen når ein allerede har mindre enzym i kroppen......

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, DCS, hvis det ikke er slik som jeg kanskje tror jeg har lest; at RT3 senker funksjonene/energien igjen, og da hvis T3 som kroppen ikke bruker, blir til RT3. Blir vel som om at man lagrer de kaloriene man ikke bruker opp, eller noe slikt... Hvis det stemmer da.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Gjest

Standard

Har ingen aning.... Har ikkje lese så mykje om RT3 og korleis det fungerar.. kan godt hende du har rett.... Det eg har lese ang T3, er at mange har blitt bedre av ein stor dose T3, og at folk har skifta rett over frå levaxin/synthroid til Cytomel....

Gjest

Standard

Har sjekka litt rundt omkring og det virkar som Enada/NADH ikkje blir selt i norge lenger, må isåfall importerast...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Javel...?
    NADH kjøpes i helsekostforretninger.
    Fra Mat & Helse linken over.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Nokon som har prøvd NADH ?
    Jo - alle har det. Det forekommer i alle våre kropper enten vi har hypothyreose eller ei.
    Vårt problem er at vi har for mye av det, og eneste måten å redusere det på er å øke oxygentilgangen til cellene.
    Og det betyr ikke bare flere T3, men at disse må inn i cellene før de inaktiveres til rev.T3.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nei, n'Finn, nå sier jeg igjen: Hæ?
    Vårt problem er at vi har for mye av det, og eneste måten å redusere det på er å øke oxygentilgangen til cellene.
    Er det virkelig sant?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hovedproblemet vårt er at det ikke kommer nok oxygen inn i cellene - en ren konsekvens av for få stoffskiftehormoner.
    Og da tror ikke jeg det er lurt å pøse på med høyoktan.
    Det blir som å legge med ved i ovnen uten å åpne trekken - da blir forbrenningen dårligere og ovnen ryker.

Og det gir smerter.
    Men så kan vi vel bare ta en høyere dose da ?
    Jo - forutsatt at de virker som vårt eget hormon. Og det kan man vel gansk tydelig se at de ikke gjør. Ikke noen fremmedhormoner vil antagelig gjøre det.
    Jeg synes jeg kan observere at enkelte celler i kroppen er mer mottaglige for disse. Hos meg viser dette seg ved at hjertet er det første som reagerer.
    Men det er jo ikke fordi hjertet reagerer direkte på thyroxinen, vel snarere fordi at hjertet reagerer for å avhjelpe steder i kroppen som trenger mer næring og pumper da mer.
    Sånn har jeg tenkt meg det da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

I alle dager, så mange ting å ta stilling til. Akkurat som en tror en har funnet ut av noe lurt, så...

Høres veldig logisk ut det du sier, n'Finn. Vet ikke om jeg er helt enig i det du sier om hjertet - reagerer for å avhjelpe steder i kroppen som trenger mer næring, siden dette kommer når man øker dosen (og i mitt tilfelle også slår ut som hyper på blodprøvene). Men jeg vet heller ikke om jeg er enig med meg selv. Har ikke god nok oversikt...

Spennende, er det i alle fall å diskutere

Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Javel...?
    NADH kjøpes i helsekostforretninger.
    Fra Mat & Helse linken over.

Artikkelen er frå 2004, og leitte litt rundt om kring, i eit forum (2005) stod det at det ikkje lenger var tilgjengeleg i Norge... Sjekka heimesida til dei som importerte i 2004 og det stod ikkje noke om Enada der...

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn