Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
12-08-07, 08:23 #1
Blir lydømfintligheten bedre?
Nå trenger jeg akutt noen gode råd.....
Flyttet inn i ny leilighet på søndag, den ligger perfekt til ved sjøen og er helt ny.
Alt skulle ligge til rette for avslapping og nyting av livet.
Men så blir jeg mer og mer oppmerksom på støyen fra veien ovenfor. Det er en veldig trafikert vei med mye tungtransport, de vanlige bilene går helt greit. Det går ca 20.000 kjøretøy per døgn forbi.
Selvfølgelig var det visning på en søndag...., og da var det jo ikke mye støy.
Har blitt så ille at jeg ikke orker å være ute og også inne hører jeg duren.
Føler at bilene durer gjennom hodet mitt og har fysisk vondt i ørene.
Slappe av klarer jeg ikke og jeg er nå helt desperat.
Er redd jeg ikke klarer å venne meg til lyden sånn som det er nå.
Tenker at jeg må selge igjen med en gang...
Er det mange som har opplevd at lydømfintligheten har blitt bedre etter medisinering?
Venner vi oss, som andre normale, til konstante lyder?
-
12-08-07, 09:24 #2
Overømfientlighet hører jo med i symptombildet. Noen ganger kan det være doseavhengig.
Likevel.....bygningsloven definerer godkjent støy. Mener å huske at det er 55dB ute og 35dB inne. Det er så lite at det ikke høres om dagen.
Støymåling er mulig og det er mange aktører som utfører dette, men kommune og veivesen bør vite noe om din bolig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-08-07, 09:30 #3
Hva du vet n'Finn!
Vet du også hvem som kan sjekke støyen?
Vil jo egentlig gjerne bo der, men det funker jo ikke sånn som det er i dag.
Kanskje jeg kunne fått hevet kjøpet?
Taper ellers sikkert flere hundre tusen.....
-
12-08-07, 09:41 #4
Det vet jeg ikke og jeg har ikke greie på dette, men ville begynt i kommunens boligkontor eller teknisk etat.
Det finnes jo private aktører som måler støy også, men hvis kommunen kan dekke dine behov er det vel billigst.
Du skal bare ikke godta hvasomhelst !
Prøv å google litt ?
Skriv noen søkeord og let deg fram til lokale forhold.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-08-07, 09:44 #5
Har forsøkt litt og ser at støy fra kjøleskap er 40db, så da tror jeg nok støyen fra veien er værre inne.
Men å sloss med sånne utbyggerfirmaer, det er vel ikke enkelt......
Takk for tipset!
-
19-08-07, 15:45 #6
Heil
Har du sjekket om du har nok kalisum i samme slengen? Jeg er veldig lydømfindtlig, og det er vist ett typisk kalsium-mangel symptom. Her var det lite kalsium hvertfall.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
19-08-07, 17:12 #7
Jeg var også veldig ømfientlig for lyd. Det har roet seg. Kanskje det er fordi jeg begynte med kalsiumtilskudd
Gi det litt tid ville jeg si. Det kan roe seg når du har vært der en stund.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
19-08-07, 18:57 #8
Har lagt den ut for salg igjen.....
Kjip avgjørelse, men helse kommer først, og særlig når den helsa som er, ikke er mye å skryte av.....
Men skal begynne med kalsium og se om ting ellers blir bedre!
Lignende tråder
-
Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 30-05-07, 13:16 -
Bedre sent enn aldri
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 18:56 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05 -
Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 04-01-07, 13:23 -
Bedre Helse
Av Marianne i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 19-09-06, 18:14
Svar med sitat
Bokmerker