Yvette

Jeg har kikket på linken din:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 927893.ece

Det bringer noen minner tilbake... Jeg har kun tatt P-piller 1/2 år i mitt liv. Da fikk jeg ITP første gang. Mye oppstyr, de kunne ikke skjønne hvorfor. Men de kom vel delvis fram til at det kunne skyldes P-pillene. Jeg fikk beskjed om å aldri ta hormoner i hele mitt liv. Lite visste de, hva...? ;) Og jeg også, hva skulle jeg ta hormoner for, liksom? Dette var i DK.

Når jeg fikk mitt andre utbrudd i Norge, var det ingen som snakket noe om hormoner eller ikke.

De kan selvsagt ha vært en utløsende faktor, men jeg har nok hatt sykdommen latent uansett, og kanskje andre ting da ville utløst det... Det med stoffskiftet har jo både min sønn og nå også min søster, f.eks.

Det er spesielt unge kvinner mellom 16 og 30 år som rammes, og to av kvinnene døde. Begge var i utgangspunktet friske da de fikk blodpropp i lungene.
Godt jeg er så gammel da ;) Og jeg er etterhvert litt opptatt av livskvalitet og ikke bare livskvantitet. Skal vi holdes i live for enhver pris da?

Men mange takk for omtanken. Egne østrogen-piller får være til et senere studium ;)