Viser søkeresultater 1 til 10 av 121
Threaded View
-
30-07-07, 23:58 #6
Hjæææælp - da!
Blir mer og mer forvirret....
OK med å kutte Lio - tar ikke det likevel når jeg tar 1 Grain, det var for å "vedlikeholde"/"forberede" systemet som var vant til 10 mikrogram T3 over lengre tid nå, og ikke får det på 1/2 Grain - orker liksom ikke å havne lenger ned i kjelleren, samt hvis kroppen reagerte på 9 T3 i 1 Grain, kunne jeg kanskje "motivere" den ved å la den igjen få litt av T3 i Lio'en som den nå har fått 1/2 år, bortsett fra de 14 dagene på 1/2 Grain Armour. Og derfor har heller ikke dette gitt meg negative symptomer, ettersom jeg som sagt er tilvent 10 mikrogram T3 om dagen og har tålt det, men ikke mer... Jeg forstår jo at dette vil forholde seg anderledes når jeg kommer opp i høyere doser, 1 Grain = 9 mikrogram, 2 Grain 18 mikrogram, osv. Husk det var de dagene jeg tok 1 hel Grain jeg ikke fikk sove, ikke de dagene jeg tok 1/2 Grain + 5 mikrogram Lio.
Kontinuiteten, litt lengre på 1,5 og 2 kanskje i mange måneder. Ja, ser hva du skriver, men jeg må jo også lytte til kroppen, selv om jeg ikke har vært så altfor god til det før det siste året, kanskje....
Om jeg ikke kan merke Armourdosen samme dag, så vet jeg ikke hva som da har forårsaket det? Følt meg litt mer våken, bortsett fra i går. Kan jo ha vært tilfeldig - men det skjedde både etter oppstart på 1/2 Grain, og nå de første dagene jeg forsøkte meg på 1 Grain. Vi ser jo dette om det skjer igjen når jeg etter en tid forsøker meg på 1 1/2. Skal i alle fall ikke gjøre dette rett før menstruasjon - slik ble det nå med den hele Grain'en. Og ikke tull med null søvn - sikkert som Amen i kirka. Men kan været ha spilt inn, ellers vet jeg ikke hva ellers som jeg kan ha reagert på. Vel, vi får også se på det ved senere økning. Derfor viktig å få det notert ned.
Men at man ikke kjenner forskjell på 1/2 Grain Armour om dagen og 1 en hel - den kjøper jeg ikke, for det er jo forskjell fra 4,5 T3 til 9 T3. T4 kanskje ikke man kjenner siden den er mer langtidsvirkende, men jeg tror man merker forskjell i nivåene av T3. Kanskje jeg kan ha reagert på noen av de andre stoffene i Armour'en? Har etterhvert utviklet intoleranse for en mengde medisiner...
Neida, var ikke redd for Armour - i alle fall ikke før det kom noen store bokstaver her, men jeg er selvsagt littegrann skeptisk/forsiktig. Men ikke redd - og i alle fall ikke på de første Grain'ene. Har stor tro på at det skal virke på meg - det må jeg, har ikke så mange håp igjen (kan også være derfor jeg "føler" en opptur om dagen når jeg begynte på 1/2 - og litt noen av dagene på en hel... vil så gjerne at det skal virke). Men jeg vil også forsøke å ikke bli hyper, for det er svært ubehagelig. Og hvis TSH synker til 0 etterhvert, vil jeg helst finne god dokumentasjon på at det ikke er farlig - og også be legen om det samme fra ham, hvis han protesterer på den lave TSH'en - noe jeg vet at han kommer til å gjøre. Så litt redd, kanskje, mest forsiktig - ikke "veldig redd" ;)
Nei, nei - ikke undersøkt binyrefunksjon. Legen vil ikke. Har tatt en enkel kortisol-prøve, men ikke i spytt utover dagen. Du kan få de verdiene jeg fikk tatt (og dette er jo etter at jeg har drevet på med "smørerier" en stund):
Kortisol: 529 (Legen var usikker på ref, men trodde det var 300-600)
DHEA-sulfat: 2,3 (0,8-10,0)
DHEA: 22 (6-30)
SPROG: <0,6 (0,0-3,0)
Smører alltid om kvelden - og det er akkurat da jeg får sove - litt i alle fall, ellers er alt bare mareritt og en skikkelig guffen følelse - "kjemisk krig". Men jeg kan selvsagt se om det fungerer bedre ved å smøre tidligere på dagen. Det kan forresten være progesteron jeg trenger, ikke kortisol, tar jo østrogen og her er progesteronet "feil". Ellers har jeg tidligere hatt 2 hestekurer på kortison og binyrene kan ha fått problemer etter dette - i tillegg til pga stoffskiftet....
n'Finn - hvis du ikke har forstått det før - jeg er altså ikke helt normal
Takk for dine tilbakemeldinger, blir vel litt klokere etterhvert - må vi håpe ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
Av anitab i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 06-09-07, 12:16 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10

Svar med sitat
Bokmerker