Kan være det Tily - det eksisterer jo desverre ikke noen klare råd om når Armour er å foretrekke.
Det Norske helsevesenet vil ikke ha noe med produktet å gjøre. De har gjort opp sin mening om hvordan man skal behandles og virker helt statiske iforhold til besluttningen.
De må jo da også være klar over at de utelukker seg selv fra den behandlingserfaring de går glipp av, og den økte problemforståelsen som for oss virker nødvendig gir de bare blaffen å tillegne seg.
De av oss som faller utenfor deres selvbestaltede behandlingsopplegg må også betale dette selv. 10-15 kr. dagen klarer vi nok, men holdningen til oss som har problemer klarer jeg ikke helt å godta !

Vår stoffskifteforening har meget desverre også ligget alt for lavt i å ivareta våre - nok meget forskjellige - interesser iforhold til både leger og myndigheter.
Jeg synes foreningen har lyttet for mye til denne selvbestaltede faggruppering som bestemmer hva som er best "for oss", og glemt å inkludere de som faller utenfor dette meget strenge regime.
Jeg mener - foreningen skal ikke drive behandling, men må kunne stå på barrikadene for de 10-12% som behandlingen ikke virker godt nok på.

Også den økonomiske skjevfordeling som da vitterlig skjer er et forsømt område. Vi stoffskiftesyke blir et lett bytte for trygderetten når vi ikke her en forening i ryggen.
Man bør som forening være klar til å kjempe for alle medlemmers beste - ikke bare flertallet.
Nå skal det jo sies da, at det ikke er så lenge siden man lovet bot og bedring, så vi får vente å se enda litt...........

I mellomtiden må vi desverre fremdeles si at du burde jo fått lov å finne ut hva som er best for deg Tilly !
Om ikke sykdommen har klemt deg helt til bottn enda, og du har igjen litt pågangsmot til å kjempe for din rett til dettopp det - så ønsker jeg deg bare lykke til.
Det er en fordel om din fastlege er innstillt på å trosse de øvre lag av de hvite frakkers hierarki. Han har skjemaer i skuffen som det bare er å fylle ut å sende inn (søknad om ) Den blir alltid innvilget.
Et godt argument din lege ikek kan overse, er om behandlingen du mottar ikke virker tilfredsstillende.
Hvis han ikke vil, har du ikke andre muligheter til å skaffe det enn på Internett.........