Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
15-07-07, 15:57 #1
Testing eller ikke testing på dyr og miljøhensyn
Ja, dere ser nok av tema hva som opptar meg ;)
http://www.yves-rocher.com/brand/index_flash.htmlWe test our products, but never on animals
We were one of the first European companies to say ânoâ to animal testing on finished products, favoring the use of alternative methods since 1989.
(Dere må velge Eco Conception. Så Formulation.)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
15-07-07, 20:28 #2
Jeg hørte for ei stund siden på radioen at de sprøytet noe sopp? inn i beina på griseungene for at vi skulle få "gode" koteletter. Dette var visst fryktelig smertefullt.
Og skjell - hva ble nå det testet på? Var også grusomt smertefullt i alle fall.
T.o.m. oppdrettsfisk ble utsatt for grufulle forsøk/testing.
Ondskapen har ingen grenser... Hvordan skal man kunne ane slike ting?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
23-03-08, 16:35 #3
I Lifemagasinet 3/2007 side 32 og 33 (dere kan finne artikkelen på nettet og om ønskelig, laste den ned som PDF-fil - tøfft!) står det om hvor mange kjemikalier vi utsetter oss for ved den "daglige hygiene". De snakker spesielt om "parabener".
Her er bladet:
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid ... launcher=1
Klikk på bladet og bla deg fram til side 32 og 33.
For meg blir det for smått å lese, så jeg måtte lete etter forstørrelse... Fant jeg ikke, men hvis dere trykker nederst til høyre, bilde av PDF - Adobe, og hvis du lar markøren hvile over, så står det: Hent hele publikasjonen som PDF. Trykk her.
Da kommer det opp automatisk markert side 32 og 33, men du kan velge til eller fra flere artikler her. La det bare stå hvis du bare vil ha side 32 og 33.
Trykk nederst på Lagre som PDF. Du får beskjed om at "Job PDF will begin in a moment", eller noe slikt. Så kan du velge om du vil lagre eller "åpne" - altså bare lese artikkelen uten å lagre den på maskinen.
Jeg vil bare åpne den...
Da har jeg fått et dokument som jeg kan forstørre og forminske som jeg vil."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
23-03-08, 23:37 #4
I tillegg til Yves Rocher som jeg nevner over her, så tester heller ikke Oriflame eller Fleur de Santé på dyr - så vidt jeg vet. Så jeg kjøper mange produkter fra disse, all min kosmetikk, kremer + mer.
I samme nr av Life-magesinet som jeg nevner over, står det om en svensk naturkosmetikk-serie som heller ikke blir testet på dyr. nature by Jabu'she heter denne - 100% naturlige ingredienser, men ingen animalske ingredienser. I tillegg går 1 krone per solgte forpakning til VI-skogen.
Side 52. Dere kan sikkert finne den ved samme fremgangsmåte som jeg beskriver over."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
24-03-08, 00:30 #5
Ja Stina, det er en jungel der ute!!!
Jeg tror det er mange firmaer som har blitt mer bevisste. Men, desverre er det kapitalismen som regjerer jorden. Penger er viktigere en liv og helse for både mennesker og dyr.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-03-08, 10:55 #6
Ja, vennen, folk er jo helt gale når det kommer til penger. De ser ikke ut til å sky noen ting.
Og det er helt ufattelig hva de tester på dyr. Ikke bare kosmetikk og sånn, men dette er jo ting vi ikke trenger 100%. Men uansett, så og si alle vaskemidler, vaskepulvere, tannkremer, jeg kan love deg at fantasien ikke strekker til.
Jeg føler meg helt maktesløs mange ganger, for jeg føler jeg ikke kan unngå disse produktene uansett hvor hardt jeg forsøker - da må jeg i så fall totalt unngå å bruke såper. Så sterk er jeg visst ikke...
Så det er vanskelig. Men det er tross alt ikke jeg som tester det på dyrene, og jeg forsøker å slå meg til ro med at jeg sorterer vekk hvert eneste merke som jeg blir klar over tester på dyr, og skifter til et annet. Jeg tror kanskje at det er større sjanse for at billige produkter ikke blir testet på dyr enn dyre produkter, for testing koster nok en god del penger."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Egen referanseverdi for barn eller ikke?
Av munch i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 22-05-13, 19:23 -
Har jeg ubalanse i binyrene eller ikke?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 76Siste melding: 16-05-08, 08:33 -
Operasjon eller ikke
Av Dahlia i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 30-04-07, 18:48
Svar med sitat
Bokmerker