Hei, jeg føler meg ikke kompetent til å si noe om dette, da du sikkert går på diverse medisiner i forbindelse med operasjonene.

For oss "vanlige" så er anbefalingene klare, at TSH skal komme ned til 0,5 - 1,5. Minst! Mange får ikke bedring før TSH er lavere eller utradert. Da skal FT4 være høyt oppe i referanseområdet.

Jeg har lest litt på hypotyreose på www.tidsskriftet.no og det står en del om at medikamenter som endrer TSH og påvirker opptaket av tyroksin. Og at verdiene endrer seg ved inflammasjoner og sykdom. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952

Det du bør spørre legen om, er om du går på medikamenter som kan påvirke opptaket av tyroksin. Vis til at TSH er forhøyet og FT4 ikke spesielt høyt. Spør om du kan øke Levaxindosen.

Har legen tatt prøver av B12? For lite B12 kan gi slike symptomer også. Og du har lite jern. Jeg vet at referanseområdet begynner på 10 eller noe deromkring, men da er de fleste veldig elendige før de kommer under det! Du tar vel en del tilskudd av jern, omega 3 og multivitamin?

Hvis han er usikker på noe, så be om å få henvisning til endokrinolog. Men jeg har hørt lite bra om endokrinologer, de bryr seg mest med diabetes og høyt stoffskifte. Så ikke ha for store forhåpninger til de, de ser mest på blodprøver og er de innen normalen, så er du ferdigbehandlet. Det er visst vanskelig å få henvisning og tar lang tid. Derfor kan legen ta en telefon og rådføre seg med St.Olavs, heller enn å la deg fortsette sånn.