Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: hva ska jeg gjøre?
Threaded View
-
07-07-07, 11:36 #5
I slutten av juni begynte på å lure hvor det ble av rahabilitetspengene mine..........leita fram vedtaket fra des. fra Nav og joda, de var innvilget bare til juni. Huff!
Jaja, tenkte at trenger ny lege erklæring og skyndte meg å ringe legekontoret fordi jeg visste at legen min skulle på ferie snart. Ja, han var nok reist allerede :(
Så, fikk nu heldigvis time til vikaren for fastlegen min. Og så!
hun studerte lenge og vel på journalen etter først å ha ommentert at jeg kom for en sånn "liten " sak og at hun ikke likte å skrive lege erklæringer til andre leges pasienter. Så lurte hun på om jeg hadde begynt med psykomotorisk fysioterapi som legen hadde skrevet rekvisisjon for. Fikk første time først i forrige uke. Enn fysioterapi, hadde jeg begynt med det? Nei, sa jeg hadde ikke fått time. Men DET kunne hun ikke skjønne! SPurte hvor mye jeg hadde ringt. Jeg ringte ju når jeg fikk rekvisijon og den som hadde korteste ventetid skulle ringe etter påske. Hørte ingenting , så ringte selv. Husker ikke lenger hva de svarte, men hadde ikke noen time i sikte ihvertfall. Har vel kanskje ikke ringt siden, mista motet.
Men, hun legen mente at jeg hadde vært altfor sløv,var pliktig å være mer aktiv og ikke bare motta peng og ligge på sofaen med tunga hengende ut av munnen! Meinte at jeg skulle ha ringt legen min og forlangt å vite hva skulle skje med meg når det var så lang ventetid til psykomotorisk fysioterapi.
Men hun mente at fastlegen hadde ikke heller gjort jobben sin, siden det var bare 2 lege kontakter på 7 mnd.
Prøvde å si at jeg er sløv, glemsk og tiltaksløs og motløs.Og at jeg tar ansvar for min helse, ihvertfall periodevis, ved å kontakte lege og forlange at noe mer ska blir gjort.
Det endte nu med at hu skrev erklaringen for 2 mnd,
og så skulle hu legge beskjed til fastlegen.
På sett og vis var hun som en frisk pust som krevde noe både fra meg og legen, samtidig som hun var dømmende og frekk.
Var både sint og lei meg når jeg gikk ut derfra. Idag tenker at kanskje det riste litt i fastlegen min, at det skjer noe! Nu har jeg selv krevd i juni at vi ska prøve Liothyrin og det ska jeg begynne med når han kommer tilbake fra ferien. Spurte og om å ta prøver for insulinresistens og det syntes han var greit. Så nu gleder jeg meg til legetimen i august :o
Bare det her ikke ende med at jeg blir pengeløs
Lignende tråder
-
Kan halsbetennelser ha noe med stoffskiftet å gjøre?
Av nuttisen i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 5Siste melding: 10-05-10, 11:16 -
Hva skal jeg gjøre? Hva har jeg rett på?
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 11-05-08, 20:23 -
Graves. Vi ønsker oss barn. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...
Av El-Ella i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 20Siste melding: 16-12-07, 19:36 -
Hva bør jeg gjøre?
Av Rilda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 33Siste melding: 09-09-07, 01:39

Svar med sitat
Bokmerker