Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Tråd: Levaxin

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Malvik
    Alder
    61
    Meldinger
    70

Standard Levaxin

Hvor store mengder levaxin ligger folk vanligvis på???
    Selv tar jeg nå på 150 mikrogram daglig. Har økt gradvis nå det siste halvåret da jeg har ligget lavt.
    Tok prøver nå sist på fredag og får vel snart svar på dem for å se om jeg må øke ytterligere

madonna Gjest

Standard

Jeg er på 200 µg om dagen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg var av dem som hang seg opp i nomaler og regler og blodprøver og det gjør jeg ikke mer !
    Det har hindret meg i å komme på en dose som jeg har det fint på - bare fordi den dose er noe høyere enn anbefalt........

Så bare glem det !

Ps.
    Noen sier 125µg Levaxin - noen sier 1,6µg pr. kg kroppsvekt......og noen andre sier noe helt annet.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    4

Standard

jeg vet ikke hva som er normalt, men nå er jeg oppe i 1300mikrogram i uken, de har enda ikke funnet riktig dose på meg for jeg har stadig for lavt i følge blodprøvene. men føler meg noenlunde bra
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Jeg har fjernet hele skjoldkjertelen og tar 125ug Levaxin pr. dag. Det er helt fin dose for meg, selvom det er lenge siden jeg tok blodprøver for å få bekreftet om T3, T4 og TSH er innen "normalen". Føler meg helt grei jeg :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Jeg tar 150 om dagen og føler meg ikke bra. Men så har ju kroppsvekten og økt

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard dosis

Jeg følte mig overdoseret med 100 mikrogram og er nu gået ned på 75 mikrogram dagligt. Umiddelbart føler jeg mig lidt bedre tilpas, selvom nogle siger at det først er om nogle uger man vil kunne mærke det. Min hjertebanken og den kraftige hovedpine er ihvertfald aftaget.
    Ja blodprøver får jeg svar på om nogle uger, det bliver ret spændende at se hvordan tallene ligger.
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Jeg tok 150 om dagen og hadde fine verdier. FT4 var helt i toppen av referanseområdet, og TSH under 1. Men kjente meg ikke bra selv om verdiene var fine.

Husker du om du var fornøyd med Levaxin før verdiene begynte å synke? Det er tross alt ca 80% som synes Levaxin virker bra på dem. Når kroppen får falt til ro etter operasjonene, så blir det sikkert lettere å få stabile verdier
    Jeg merket at bare å gå med ubehandlet astma og en inflammasjon i kroppen senket verdiene for meg. Alle verdiene, både TSH, FT4 og FT3.

Husker du om FT3 er målt? Kansje du hadde hatt godt av å fortsette med 150 mikrogram Levaxin og en liten dose Liothyronin? Jeg er avhengig av å ha FT3 høyt oppe i referanseområdet og FT4 over 50% for å føle meg bra.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn