Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID

For å lage en lang historie kort: Har siste mnd forsøkt å introdusere levaxin igjen etter å ha brukt armour alene i ca 6 mnd. Brukte en dose på 2-2 1/2 grain om dagen. Hadde fått fikse ideer etter å ha lest en bok om at den ideelle konsentrasjonen av stoffskiftehormon skal være 98 % t4 og 2 % T3..hadde også en ubehagelig episode der jeg følte meg skikkelig overdosert og dårlig, så jeg forsøkte å endre til 75 mcg lavaxin og 1 /2 grain armour. Livet gikk fra å være fantastisk fint og bekymringsløst med god nattesøvn der jeg voknet uthvilt hver morgen. I tillegg til å ha overskudd til ungene mine og livet forøvrig til å bli totalt apatisk, pottesur, skikkelig PMS monster og monstermamma som bare står og brøler til ungene sine..ingen ork, eller livsgnist..sliten og deprimert, ville bare sove, sove og sove. Temperaturen ble også veldig opp og ned, veldig varm på natta og dårlig søvn. Har også registrert at jeg har begynt å verke i muskulatur, får lett kramper i setemuskelen blant annet. Det har også begynt å verke i skjelettet igjen...Et vanvittig søtsug har jeg også fått med levaxin. Vekta har eksplodert, kroppen har blitt pløsete og anklene tjukke av væske.

I går tok jeg 1 armour i tillegg til levaxinen, og mannen min merket det med en gang- han kommenterte også at det var uvant med PMS igjen noe som har vært totalt fraværende siden jeg startet på armour i sep i fjor...han ba med umiddelbart starte med armour igjen da jeg er en helt annen person med og uten! Jeg har funnet ut at armour er tingen for meg, skal holde levaxindosen på 50 mcg en stund, deretter prøve å slutte helt med den, og heller leve med at t4 er under referanseområdet... Takk og lov for armour- uten den er iallefall mitt liv ikke mye moro! Til alle dere som ikke har fått prøve ennå: der fins håp for et bedre liv!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo mørkt i en tunell vet du RIGG - og det må en bare holde ut hvis man vil sterkere ut på den andre siden.....
    Jeg har vært der selv - det har du kanskje lest ?
    Så absolutt inget hovmot fra min side ! Tvert imot.

2,5Grain Armour er muligens for lite. Etter 6mnd fikk du stigende symptomer igjen, og blodverdiene dine ble tolket til at du hadde for høy dose........joda, det låter kjent.......
    Det jeg fant ut med meg selv, var at jeg skulle økt dosen isteden. Den var blitt så vel tilpasset at det trengtes mer - derfor symptomene.
    Og da kom jo tuneller - hver gang.......

Om et Levaxintilskudd vil hjelpe er det for tidlig å si (etter min egen nyutviklede teori) Vent til du når en stor stabil Armourdose du har hatt leeeenge.
    Prøv da - kanskje Levaxin viser seg fra en bedre side ?

Jeg har nådd 5Grain, men den er bare 5uker. Før det hadde jeg 4uker med 4,5G+25µg Levaxin.
    Jeg har stort stt klart å øke litt hver måned. Nå stopper jeg - 5Grain må da jaggu klare deg ?

Bøker ?
    Jo - vel og bra. Om jeg skrev en bok om min situasjon og hva som passet for meg, så ville jeg i all anstendighetens navn passet meg vel for å gjøre den allmenngyldig.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg fikk også et helt nytt liv med Armour.

Lignende tråder

1. Armour Thyroid: Villedning av leger
    Av Joni i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 92
    Siste melding: 03-08-15, 07:44
  2. Føler meg frisk på Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 11-06-09, 17:58
  3. Armour Thyroid - dosis, erfaringer
    Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 25
    Siste melding: 21-06-07, 23:34
  4. Hvor får vi Armour/natural thyroid fra?
    Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 22
    Siste melding: 31-05-07, 16:15
  5. Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 27-08-06, 23:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg