Side 16 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste
Viser søkeresultater 151 til 160 av 241
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

yes... da ringte de fra sykehuset og sa at noen hadde av best. en time til fredag. så jeg får komme til ul da.
    det var jammen meg bra for jeg har mye vondt asså.
    måtte ringe legen i dag, for jeg klarer ikke å jobbe
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard legen ringte meg i stad, og nå er jeg virkelig redd.

har vært og tatt mr av hodet, og nå ringte legen meg og fortalte at de hadde funnet noen forandringer på hjernen.
    så nå kommer jeg fortere inn til nevrolgisk så de kan ta en ryggmargsprøve for å evt, utelukke ms.
    jeg er så redd at jeg er skikkelig kvalm og skjelver...
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    19

Standard

Uff da vennen *klemme*

Prøv å ikke ta sorgene på forskudd - lettere sagt enn gjort, men...

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hilsen

Hej Rikke

.... jeg føler med dig og kan godt forstå at du er blevet bekymret....

Lad os håbe du snart kommer til undersøgelse igen, så du ikke skal gå for længe og spekulere.
    Hvad er ms? Hvilke symptomer har du?
    Hvor i hjernen var der ændringer? Hvis man f.eks. har forhøjet prolaktin så kan det give en knude i hypofysen, som skrumper ved medicinsk behandling. Ja nu ved jeg jo overhovedet ikke, om du HAR forhøjet prolaktin, men det jeg prøver at sige er, at det kan jo skyldes noget "harmløst", der kan kureres uden store indgreb.

Jeg håber det bedste for dig - og mange tanker...

Med venlig hilsen
    Gitte fra Danmark

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh Vis post
    Hej Rikke

.... jeg føler med dig og kan godt forstå at du er blevet bekymret....

Lad os håbe du snart kommer til undersøgelse igen, så du ikke skal gå for længe og spekulere.
    Hvad er ms? Hvilke symptomer har du?
    Hvor i hjernen var der ændringer? Hvis man f.eks. har forhøjet prolaktin så kan det give en knude i hypofysen, som skrumper ved medicinsk behandling. Ja nu ved jeg jo overhovedet ikke, om du HAR forhøjet prolaktin, men det jeg prøver at sige er, at det kan jo skyldes noget "harmløst", der kan kureres uden store indgreb.

Jeg håber det bedste for dig - og mange tanker...

Med venlig hilsen
    Gitte fra Danmark
    Tenker på deg, håper på prolaktinom...Lykke til!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

ok mine symptomer er dårlig hukomelse og konsentrasjon
    hodepine, har noen ganger følt at hodet skal eksplodere, vondt i øynene, øresus.vondt i ørene,vondt i halsen, svimmel noenganger,trøtt og slapp, vondt i nakke og rygg, stiv i nakke og rygg
    må ofte på do å tisse, de siste dagene har jeg hatt mye kvalme og mage smerter.
    legen trodde at jeg kanskje hadde gallestein, men var på ul, og det hadde jeg ikke.
    legen min sa at røntgensenteret ikke ville si så mye om hva de fant på mr bildene men at de hadde funnet noen forandringer, det gjør meg veldig redd, og jeg går nå med angst hele tiden.
    så håper ikke det tar så lang tid før jeg kommer inn til mer undersøkelser

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Malvik
    Alder
    61
    Meldinger
    70

Standard

Så vondt å gå slik i uvissheten.
    Håper du får komme raskt til flere undersøkelser så du slipper den vondt ventingen

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

skjønner godt at du er redd. Imidlertid er det mange grader av MS og en god del nye behandlingsmetoder om det skulle være så ille da.

Stor trøsteklem fra meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjære Rikke ;)

Jeg kjenner og vet om flere med MS. Det er utrolig hvor forskjellig de kan bli rammet. En har det f.eks. kun i en arm, men er i full vigør ellers. Ei er skikkelig dårlig i perioder, ligger kanskje i noen måneder, men er fullstendig turbo når hun er på beina - i den tiden hun er på beina, får hun utrettet mye mer enn meg, om vi sammenlignet et helt år f.eks. Så er det ei som jeg ikke vet om noen symptomer på, bortsett fra at hun er noe kuldeskjær. Jo, hun har nok noe vondt, for hun går til fysioterapeut. Så har jeg selvfølgelig hørt om noen som sitter i rullestol. Men ei gang lå jeg på sykehus med ei som var så trassig at hun nektet å la seg hemme av sykdommen, så hun trente og holdt seg aktiv - nektet å legge seg til, å klarte på dette viset å holde sykdommen i sjakk. Med det ikke dermed sagt at alle ville kunne klare det. Så det kan nok være en fæl diagnose, men det er bedre å vite.... For da vet du litt mer hva du kan gjøre for å bekjempe/begrense. Samt få rette medisiner ja. MS er forresten også en autoimmun sykdom.

Les her:
    http://www.ms.no/cgi-bin/msforeningen/imaker?id=327
    Ulike måter å bremse utviklingen på:
    http://www.ms.no/cgi-bin/msforeningen/imaker?id=90
    Masse, masse linker:
    http://www.multippel-sklerose.com/ms_linker.htm

Kan fibromyalgi gi endringer i hjernen?

Leste nettopp i alle fall om at folk med kroniske smerter fikk visse spor i hjernen som gjorde at smerteopplevelsen fortsatte. Tidligere har jeg hørt mer forklaringer på dette som om at nerveimpulsene/smertesignalene henger seg opp. Men nå er jeg visst på vei langt bort.... ;)

Forsøk å holde motet oppe, det er ikke sikkert det er så ille som du frykter, og kanskje du nå heller kan se fram til bedring ved rett behandling!

Beste ønsker
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

hei stina, takk for linker, jeg tør faktisk ikke lese dem enda, er redd jeg kommer til å få alle symptomene da. så jeg sparer litt på dem.
    det jeg nå har lagt merke til er at hodepinen jeg har egentlig er ganske intens,
    tidligere har jeg vel bare tenkt at det har vært psyken som har gjort at jeg har hatt så vondt,

Side 16 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste

Lignende tråder

1. Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
    Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 22
    Siste melding: 07-05-12, 19:58
  2. Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
    Av annis i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 27
    Siste melding: 13-03-11, 13:24
  3. Onsdag 16. desember
    Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 8
    Siste melding: 17-12-09, 08:02
  4. Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
    Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 19
    Siste melding: 05-04-07, 11:35
  5. De Quervains eller subakutt thyreoditt
    Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-02-07, 12:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder