Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: overordna hypotyreose??
Threaded View
-
24-06-07, 22:13 #2
Ved en overordnet tilstand kan en se at TSH er frikoblet justringen av stoffskiftehormonene. TSH kan gjerne bli null eller ha fått en fast verdi. Feks. 0,3.
En må vel ta prøver med noen tids mellomrum, men lav TSH og lav fT4 er nok en konstellasjon som tolkes i den retningen.
Skjoldkjertelen sjekkes lett med blodprøver. Binyrene er litt mer komplissert. For å måle de frie verdiene brukes gjerne spytt-tamponger et antall ganger i døgnet. Andre målemetoder er avlegse eller sier ikke så mye.
Det finnes også funksjonsprøver hvor en sprøyter inn styringshormonet ACTH og måler eventuell produksjonsøkning.
Dette må gjøres på en hormonlab. og tar hele dagen.
Jeg har gått mange år på sysntetisk Levaxin og har fått et nytt liv etter et jeg begynte med Armour - et amerikansk grisekjertelprodukt.
Men tabletten inneholder stivelse da......
Westroid er det samme, men inneholder ingen allergener.
Vet ikke om du kan få den i Norge, men den finnes på internett.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Temperatur og hypotyreose 2
Av mohaienne i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 24Siste melding: 02-11-09, 09:37 -
Hypotyreose og trening
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 12Siste melding: 21-09-09, 19:21 -
Sykmelding og hypotyreose
Av Elly i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
Kan jeg ha subklinisk hypotyreose?
Av lemurpiken i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 04-06-08, 12:19

Svar med sitat
Bokmerker