Helleu

Nå har jeg funnet et middel mot narkolepsi:
Modiodal
Les om det på: http://www.felleskatalogen.no/

Kan godt være det nevrologen sa jeg kunne få den gang, som jeg likevel ikke kunne få, for: "Tilfeller av hodepine og kløende hudutslett er også rapportert". Og så var de visst dyre, husker jeg nå, hvis det er de samme - 10 kroner tabletten. Ja, jeg kan jo fable jeg, det står jo pris: "Enpac: 30 stk. kr 804,60. 90 stk. kr 1944,00."

Er det noe vi kan få lov å forsøke dette? Hvem tør å spørre legen sin?
Egenskaper: Klassifisering: Sympatomimetikum. Virkningsmekanisme: Ikke helt klarlagt. Gjenoppretter og /eller øker våkenhet og mental aktivitet på dagtid delvis ved forsterkning av alfa1-adrenerg aktivitet spesifikt lokalisert til hjernen.
Indikasjoner: Narkolepsi. Idiopatisk hypersomni.

Dosering: Anbefalt daglig dose er 200-400 mg. Tas som enkeltdose om morgenen eller fordelt på to doser: En om morgenen og en midt på dagen, avhengig av pasientens respons og legens vurderinger av denne.
Hva er Idiopatisk hypersomni? Idiopatisk betyr i alle fall at de ikke vet hvorfor man har det/hvor det kommer fra. Det blir vel kanskje som om en narkolepsi, men at de ikke vet hvorfor. Hva da med stoffskiftepasienter flest - har de da ikke "kjent hypersomni"? ;)