Antistoffer sjekker man på en enkel blodprøve.

Mange av oss her inne har jo Hashimotos som gir lavt stoffskifte. Da heter antistoffet Anti-TPO.

Så kan man ha TRAS - et annet antistoff, men det gir vel som oftest høyt stoffskifte, men det er jeg ikke helt sikker på, føler meg ikke helt trygg på den TRAS'en - tror den kan slå ut begge veier kanskje?

Så er der visst noe som heter Anti-TG. Husker ikke helt hva det kan gjøre igjen.

De to siste antistoffene må man kanskje ha et eget skjema å krysse av på (et annet skjema enn det vanlige blodprøveskjemaet - legen har det i skuffen sin og bør vite om dette), og så lurer jeg på om det skal sendes til Aker. Har fått tatt disse to en gang, men jeg husker jo så dårlig. Det var i alle fall ikke vanskelig å få gjort, men jeg tror jeg måtte vente lenge på svarene på TRAS og Anti-TG - ca 3-4 uker.

Så be om å få sjekket disse antistoffene, i prioritert rekkefølge:
- Anti-TPO
- TRAS
- Anti-TG

Og igjen om tranebærtabletter: Hvis du nå begynner å ta dem fast så kan du forebygge ytterligere blære-infeksjoner. Det er mye sunnere enn antibiotika. Jeg tror ikke det er noen bivirkninger ved tranebærtabletter, men jeg vil gjerne korrigeres om jeg tar feil ;) Tranebær får du kjøpt på Helsekosten og apoteket.

Klemz, klemz