Kjære Louise, jeg begynte på kun 15 mikrogram høsten 2004, og økte forsiktig. Jeg merket straks bedring, selv om en så liten dose fikk TSH til å stige til ca 8. Jeg økte gradvis, og var kommet opp i 2 grain (120 mikrogram) når jeg merket at effekten dalte litt. Jeg fikk ingen voldsom nedtur, men ble litt skuffet likevel.

Jeg tror det var min astma som begynte å gi meg problemer. Jeg var stadig syk og hostet og hostet, men hadde ikke piping i lungene. Jeg fikk ikke diagnosen astma før i 2007. Høsten 2005 begynte jeg med 25 mikrogram Levaxin i tillegg til 2 grain Armour. Jeg tar 2 grain Armour om morgenen sammen med Levaxin. 1 grain Armour om ettermiddagen.

Jeg har vært syk i over 1 år, jeg ble gravid og fødte en datter i juni 2006. Under graviditeten kunne jeg ikke ta hostesaft, så jeg var "forkjølet" og hostet. Måtte sove oppstøttet med 3 puter for å få sove i det hele tatt. Det ga bekkensmerter, jeg var sykmeldt nesten hele tiden. Jeg klaget til legen, og han ga meg sykmelding men fant ikke noen grunn til hosten.

Da jeg fikk astmadiagnosen i jan 2007, var alle verdier, også TSH svært lave. FT4 var under referanseområdet og FT3 såvidt innenfor. Det skyldes antagelig inflammasjonen av astmaen. Nå tar jeg 75 mikrogram Levaxin og 3 grain Armour.

Føler meg mye, mye bedre enn kun på levaxin. Men den euforiske lykkeopplevelsen jeg fikk ved oppstart på Armour i 2004 har jeg ikke lenger. Det hadde kansje vært for voldsomt å gå omkring med hodet i skyene hele tiden? Kan sammenligne oppstarten med en forelskelse, og slik jeg har det nå med et forhold som har vart en tid. :P

Jeg hadde mange plagsomme symptomer på bare Levaxin. Det verste var muskelsmerter, tretthet og depresjon. Jeg fikk fjernet skjoldbruskkjertelen i 2000, og ved årsskiftet 2000/2001 var jeg nesten suicidal pga smerter og depresjon. Jeg spiste smertestillende som drops, og følte at jeg ikke hadde noe å se fram til. For alle mine blodprøver viste at jeg var frisk...

Jeg fikk økt dosen Levaxin fra 100 mikrogram til 150, og det lettet litt på symptomene, muskelsmertene ble mindre og jeg fikk en litt lettere jobb. Jeg fungerte så noenlunde på den økte dosen, men var trett, deprimert og overvektig. Armour har ikke vært noen slankepille, men jeg klarer endelig å gå ned i vekt. Jeg er bare overvektig nå, ikke helsefarlig overvektig.