Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Tråd: Hei, ny her

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Gudbrandsdalen
    Meldinger
    7

Standard Hei, ny her

Hei
    Ble glad da jeg fant forumet her da jeg surfet rundt for opplysninger om lavt stoffskifte.
    Jeg har nylig fått beskjed av legen at jeg har lavt stoffskifte og får medisinen Levaxin.

Jeg er ei dame i min "beste alder" - 56 år, gift, har 3 voksne barn og 3 barnebarn. Interessene mine er håndarbeid, data og å lese.

Takk for at jeg får være med i Sonjas stoffskifteforum.
    Lavt stoffskifte.
    Bipolar lidelse.
    Astma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei eva09! Velkommen til forumet! Håper du vil trives! Jeg er selv "i min beste alder", 51 år, og synes det er trivelig at vi blir flere i denne aldersgruppen.

Skriv gjerne mer om deg selv. Hvilke symptomer har du? Er du i overgangsalder også kanskje? Hvordan trives du på Levaxin? Leser at interessene dine bl.a. er å lese. Jeg var selv en lesehest i sin tid, men hypothyreosen satte en stopper for det. Jeg håper ennå å få komme så langt at jeg kan greie å konsentrere meg om bøker igjen.

Kjekt å ha deg med!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Gudbrandsdalen
    Meldinger
    7

Standard

Tusen takk for hyggelig velkomst, Yvette

Jeg har lenge følt at mye har vært galt med kroppen min.
    Jeg har vært kald når det har vært varmt, kledd på meg når andre har kledd av seg.
    Jeg har skjelvet slik at jeg blant annet nesten ikke kan skrive forståelig med hånd. Håndarbeid som jeg var så glad for å holde på med, er nesten blitt umulig.
    Jeg har vært forferdelig trøtt og sliten, orker nesten ikke vaske gulv og gjøre annet husarbeid uten å bli helt utslitt.
    Hukommelsen og konsentrasjonen er blitt nesten helt borte,
    Heldigvis byttet jeg nylig fastlege som tok tak i dette.
    Jeg får Levaxin, har brukt det ca 2 måneder.
    I tillegg til å ha lavt stoffskifte har jeg en psykisk diagnose.
    Lavt stoffskifte.
    Bipolar lidelse.
    Astma

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av eva09
    I tillegg til å ha lavt stoffskifte har jeg en psykisk diagnose.
    Hej Eva og velkommen

Det bliver spændende at se i fremtiden, om denne "psykisk diagnose" består eller viser sig også at være udspringende fra det lave stofskifte.

I mange tilfælde kommer tydelige symptomer på lave stofskifte først efter mange år, hvor sygdommen var "under udvikling" og derfor er der mange forskellige diagnoser man kan få undervejs, selv om det er stofskiftet der er den egentlige årsag.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Eva

Velkommen til oss!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Gudbrandsdalen
    Meldinger
    7

Standard

Tusen takk for hyggelig velkomster Anisa og AnneMa.
    Jeg vet omtrent ingenting om det å ha lavt stoffskifte utover det jeg selv føler på kroppen min.
    Ja, kanskje er det sånn at den psykiske diagnosen (bipolar :( )viser seg å ha en sammenheng med lavt stoffskifte. Jeg har vel følt symptomene i mange år på lavt stoffskifte.

Jeg er glad for å være med her og ha muligheten til å lese deres erfaringer, tips og råd
    Lavt stoffskifte.
    Bipolar lidelse.
    Astma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Eva

Det er mange med din lidelse som får lavt stoffskifte på grunn av Litiumen. Problemer med stoffskiftet er en bivirkning for å si det slik. Så det forundrer meg ikke om du har gått med for lavt stoffskifte en stund og det merker man når det kommer til symptomer.

Jeg vil råde deg til å lese mye på Nyttige Linker på hovedsiden. Der er det ganske mye informasjon
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Gudbrandsdalen
    Meldinger
    7

Standard

Hei Anne Ma

Ops - det var nyttig viten. takk skal du ha. Får lære mye hos dere forstår jeg. Blir borte noen dager, men kommer virkelig til å lese det som står her i forumet
    Lavt stoffskifte.
    Bipolar lidelse.
    Astma

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn