Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 29 av 29
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Skjelvingen ka ha forskjellige årsaker. Best forstått er nok den som har et nevrologisk opphav.
    Dysautonomi peker på det autonome nervesystemet som feilkilde til skjelvingene. Det autonome nervesystemet er det som ikke er viljestyrt.
    Jeg synes dette er litt rart, for dette systemet styrer vel bare den glatte muskulaturen ?
    Vi har to muskulaturtyper - glatt og tverrstripet. Bare den tverrstripete er tankestyrt. Alle musker du kan bevege har tverrstripet muskulatur - og det er vel denne som skjelver ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg vet ikke om jeg kan svare på det n`Finn, men jeg har vært på kontroll for dette hos nevrolog. Han fant ingenting galt med meg.

Jeg skalv også før Levaxinen. Jeg har aldri forstått hvorfor. En ting som er litt merkelig er at skjelvingene avtok en periode. Jeg var vond og stiv i alle muskler og startet med fysioterapi og da kom de tilbake for fullt gitt. Akkurat som om de stramme musklene dempet dem rett og slett.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    34

Standard

Hei
    Vil bare minne om B12.
    Jeg har også masse skjelvinger, de begynte mange år før jeg startet opp med Levaxin.
    Legen tok tilogmed prøver for å sjekke Parkinson.
    Sliter fremdeles med dette, men merker spesiellt at jeg skjelver mye værre når det nærmer seg ny B12 påfylling.
    (Tar sprøyter hver 3.mnd)
    Noen leger kaster seg over hyper teorien med en gang jeg nevner denne skjelvingen, men trekker seg igjen da jeg forteller at den har vært der fra før jeg ble medisinert.
    Skulle veldig gjerne funnet noe ut av hva det kommer av, men ingen prøver har ennå kunnet avgjøre noe svar.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er kjent at for lav B12 gir nevrologiske symptomer, men denne var bra ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har tatt B12 i snart 3 måneder, men det har ikke roet skjelvingene mine desverre...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

heter blodprøven b12 eller er det et annet navn på den,vil bare se om jeg har tatt den ellers skal jeg be legen om å ta denne prøven.
    Snakket forresten med faslegen min i dag og hun hadde fått svar på noen flere blodprøver og de fleste var fine vet ikke hvilken blodprøver det er , men skal be om å få et utskrift. Men så kommer vi til Acth og den er fremdeles ikke bra. først hadde jeg 1.8 ,så 1,5 og na på denne blodprøven var den målt til under 1.5 fikk ,betyr det at den ikke er målbar lengre. Det at Acth bare synker og synker betyr vel at det er noe som ikke stemmer(referanseverdien er 2,0-11,0) eller hva?
    Kortisolen min var denne gangen på 395 mot 590 på forrige prøve.kan kortisolen variere slik?
    Hadde en kjempemerkelig opplevelse idag:satt og pratet med mannen min og plutselig begynte jeg å bli susen ,varm i kroppen og hadde problemer å fokusere på mannen min. Øynene mine ville bare gli opp i "skallen" , besvimelsetendenser,men jeg besvimte ikke.
    Beklager sytingen men kroppen min er bare skikkelig på tur for tiden og da er det godt med en slik side hvor en kan få ut litt

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

B12 pleier å kalles colbaminer her hos meg

Høres ekkelt ut slik du har det. Så du har absolutt lov til å få det ut!!
    Hilsen Anne Ma

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    B12 pleier å kalles colbaminer her hos meg
    Cobalaminer, kanskje?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ha ha ha

Ja det har du 100% rett i...
    Hilsen Anne Ma

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Endo-time
    Av Vimseliten i forumet Hos legen
    Svar: 3
    Siste melding: 30-09-08, 04:41
  2. Et til spørsmål angående Anti-TPO, og levaxinøkning...
    Av gretal i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 18-03-08, 22:02
  3. NTF er "negativ" til enkelte medisiner?
    Av isa1 i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 13
    Siste melding: 05-04-07, 20:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn