Viser søkeresultater 1 til 10 av 241
Hybrid View
-
01-06-07, 23:37 #1
Noen tåler jo ikke en startdose på 50 mikrogram, men skal kun ha 25 mikrogram av ganga, til kroppen har stabilisert seg på det. Det kan være i tilfeller hvor man kan være disponibel for å ha/få problemer med hjertet og/eller hvis man har vært underdosert for lenge - mener jeg å ha lest. Bedre å bruke 6 uker ekstra på å stabilsere seg på 50 mikrogram enn å dø av hjertesvikt underveis. Men dette gjelder visstnok de færreste, men ingen vet jo hvem de er, bortsett de som fra før av vet at de har problemer med hjertet - eller kanskje har mye av det i familien.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952Behandlingen startes vanligvis med 0,025 mg L-tyroksin/døgn. Dosen økes så med 0,025 mg L-tyroksin/døgn hver 6. - 8. uke inntil vedlikeholdsdosen er funnet. Hos pasienter med iskemisk hjertesykdom må doseøkningen skje spesielt forsiktig.
Jeg har lest og kommentert i flere av dine tråder nå. Som den totale amatør jeg er, så frykter jeg dog at du er litt hyper. Det er mulig det er forbigående, men du bør absolutt snakke med legen om det. Som jeg har vært inne på i en annen tråd, skal noen kun begynne med 25 mikrogram Levaxin de første 6 ukene ca. Så kan man evt øke mer siden, etter prøvetakning. Hvis jeg var i din situasjon, hadde jeg nok fulgt anbefalingen til Haug (du har fått link i en annen tråd - ta evt med utskrift av Haugs artikkel og vis den til legen din).
Jeg har alltid hatt enorme menstruasjonforstyrrelser - fra å gå tre måneder uten menstruasjon helt fra puberteten og fremover, til å blø meg halvt ihjel i perioder, også over flere uker (men nå har jeg da også noe spesielt med eggestokkene i tillegg, men jeg vet jo ikke hvor lenge jeg har hatt det da). Uansett, jeg har lest flere steder at menstruasjonsforstyrrelser er helt vanlig.
Temperaturen - har ei venninne med høyt stoffskifte, til tider fryser hun minst like mye som meg, og jeg fryser vanvittig.
Jeg har veldig, veldig vondt i nakken og hele veien rundt halsen. En indremedisiner eller hva det var, sa at det ikke var rart jeg hadde "lammelser" i hendene og armene, for halsmusklene var stramme som barduner."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12

Svar med sitat

Bokmerker