Side 14 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste
Viser søkeresultater 131 til 140 av 241
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av minnie Vis post
    Det er normalt med nattesvette og menstruasjonsforstyrrelser hvis man er i overgangsalderen
    men det er vel litt tidlig å komme i overgangsalder i en alder av 26 år
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Hei Rikke,

Jeg hadde det samme som deg. Jeg trodde jeg var overdosert. Plutselig så gikk blodtrykket mitt opp. Og jeg var helt sikker på at jeg var overdosert.

Så jeg gikk til legen, som tok blodprøver. Og de prøvene viste at jeg var underdosert...

Så jeg gikk fra 100MCG til 125 for noen få uker siden, og ting har roet seg ned
    Jeg tror til og med at blodtrykket er på vei til å stabilisere seg... det kjennes sånn ut i alle fall

Så ta en tur til legen for å sjekke opp. For det kan være like mye underdosering som overdosering. Og det kan være andre ting som ikke har med stoffskiftet å gjøre også

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Den følelsen har jeg også hatt - mange ganger.
    Jeg blir lurt gang på gang.
    Kan til og med ta prøver som tolkes til at doen er fro høy.

Nå har jeg funnet ut at om jeg har symptomer på noe - så er dosen for lav ! GAnske enkelt.
    Og sånn har det alltid vært med meg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Med mindre det blir så plagsomt at du blir helt forstyrret av det ville jeg holdt ut noen dager til. Om det ikke gir seg ville jeg halvert dosen i et par uker og så økt igjen.

Men snakk med legen din først.

Det er slett ikke unormalt at man reagerer slik, og jo lenger du har vært dårlig jo mer følsom er man, har jeg inntrykk av.

Kjenn litt på det, det er viktig at du får den hvilen du trenger også, og ikke ligger og vibrerer en halvmeter over madrassen.

baremei Gjest

Standard

Er svettingen noe som har meldt seg etter at du begynte på Levaxin, eller hadde du den før også?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

har hatt det skjelden gang før levaxin, men nå kommer det flere ganger til dagen

ok takk, formen er jo faktisk blitt bedre etter bare noen dager på levaxin.
    og svetten er ikke så plagsom, så venter å ser til jeg får svar på blodprøver jeg har tatt i dag
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er normalt med nattesvette og menstruasjonsforstyrrelser hvis man er i overgangsalderen
    Trøst deg med at det er flere som har opplev det samme som hypo ;-) Om jeg ikke er i overgangsalderen da
    Jeg svetter heldigvis ikke så mye, men våkner om natten glovarm. Mensen min lignet på det du beskriver, men etter ca 1 1/2 år på Levaxin begynte den å normalisere seg.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Da tror jeg det kanskje kan bety at kroppen din reagerer, og begynner å jobbe.

Jeg har aldri hatt så mye kviser, svette, underlig kroppslukt og alt mulig rart som etter at ting begynte å gå seg til. Så går det over, noe annet kommer i stedet, og så blir det normalt etterhvert. Forhåpentligvis.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Dersom det bare er om natten du svetter syns jeg du skal nevne det for legen fordi det kan være et symptom på mye forskjellig. For meg ser det ikke ut som om det blir noen menstruasjon denne måneden så for meg blir det skjeldnere. Kanskje JEG har kommet i overgangsalderen litt tidlig, men allikevel.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hørtes lovende ut baremei. Selv er jeg på vei til å gi opp det hele..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 14 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste

Lignende tråder

1. Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
    Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 22
    Siste melding: 07-05-12, 19:58
  2. Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
    Av annis i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 27
    Siste melding: 13-03-11, 13:24
  3. Onsdag 16. desember
    Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 8
    Siste melding: 17-12-09, 08:02
  4. Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
    Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 19
    Siste melding: 05-04-07, 11:35
  5. De Quervains eller subakutt thyreoditt
    Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-02-07, 12:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder