Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
29-05-07, 20:00 #18
Ja, flott dere, men Nora og n'Finn - vi har skiftet tema litt fra resistens til reseptorer, men ikke at det gjør noe det altså, bare pøs på med det dere vil, men da - Anne Ma - vet du, jeg hadde jo bittelitt forhøyet TRAS. Kan det da være nok til at reseptorene mine er tette/ikke tar imot thyroxinet? Men kan man i så fall gjøre noe med det da?
Og n'Finn - t.o.m. før jeg havnet her på forumet og lærte en del, så tenkte jeg at jeg må jo ha thyroxinet i blodet siden prøvene er fine, men det kan da ikke komme inn i cellene mine. Akkurat som jeg tenkte at avfallsstoffer heller ikke blir skiftet ut så mye som det skal, derfor all verkinga bl.a. Og fordi oksygenet heller ikke kommer så raskt rundt som det skal. Altså en generell treg utskiftning av nyttige ting og avfallsstoffer i cellene. Jeg tror fremdeles den tanken er riktig. Også det at jeg leste for nylig noe om at de ulike organene kanskje mottok thyroxinet forskjellig. Vet ikke lenger hva jeg har lest, og hva som er egne tanker, men hjertet er jo spesielt følsomt for thyroxin - og jeg føler jo det dunker tungt og langsomt uansett hva dose jeg står men, men selvsagt mer hvis jeg blir hyper. Så altså thyroxinet er jo selvsagt i blodet, og det belaster evt hjertet ugunstig, kanskje noen organer får litt av det de skal ha, mens noen organer/vev/celler får alt for lite - ja, kanskje t.o.m. selve cellene eller deler av hjertet ikke klarer å nyttiggjøre seg thyroxinet som det skal - da blir det vel bare en belastende faktor? Det presser og presser på, for det vil inn liksom, men cellene klarer ikke å åpne døra? Kroppen får jo bare enda mer problemer da jo mer thyroxin man inntar. For en grufull tanke, egentlig
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
thyreoideahormonresistens
Av Mari82 i forumet Sygdommer som ligner hypothyreoseSvar: 18Siste melding: 27-03-08, 18:59

Svar med sitat

Bokmerker