Vi har i denne tråden også snakket om tette reseptorer. Se hva Merete skriver på sin side:

Problemet behøver ikke være produksjonen av hormonet, men med vevets evne til å nyttiggjøre seg av hormonet. Thyreoidea-hormonet er unikt på den måten at det må aktiveres så snart det er utskilt. Flere ting kan gå galt med nyttiggjørelsen av hormonet.

En av årsakene kan være at reseptorene er stengt hvis hypothyreosen har vært ubehandlet over lang tid. Det kan være en genetisk arvelig mangel på antall reseptorer. Det kan være mangel på enzymer som katalyserer konverteringen fra T4 til T3. Det er mange ting som kan gå galt med kroppens evne til å nyttiggjøre seg av hormonene. Disse oppdages ikke med dagens standariserte thyreoidea - tester.
http://home.online.no/~meretlun/hypotyreose.htm

Ja, dette føler jeg virkelig kan angå meg. Har jo sagt så mange ganger at jeg trolig har gått med ubehandlet stoffskifte alt for lenge. Og det kan for den saks skyld være at jeg har for få reseptorer siden jeg mener jeg har hatt flere hypo-symptomer allerede som liten.

Finnes det noen måte å sjekke om reseptor-antallet er normalt og/eller om de er tette?