Viser søkeresultater 1 til 10 av 241
Hybrid View
-
28-05-07, 14:28 #1
Vel - dette er legejobb da, og det er faktisk ulovlig å gi deg råd.
Men - - - om dette gjaldt meg :
For jeg kjenner ikke til din situasjon - min erfaring er nok at om du ikke føler deg vel så er dosen for lav.
Hjertebank opptrer hos meg både ved for lav og for høy dose.
Om kjertelen din ikke tilfører kroppen noe og all thyroxin kommer oralt, så er det også statistisk for lavt. Noen sier 1,6µg pr. kilo kroppsvekt - pr. dag. 100kg trenger 160µg - 50kg trenger 80.
For mitt vedkommende er tallet 2,6 - så regn med store variasjoner !
Så er det viktig at du ser dette dosespørsmålet meeeeget langsiktig.
Du har tatt Levaxin i ei uke ?
I følge læreboka så har den ikke begynt å virke enda !
Men jeg kjenner dosevariasjoner før det er gått en uke - men læreboke sier altså nei til det da.
Den sier at Levaxin kun inneholder T4, som er et protein som er påmontert 4 stk jodatomer.
T4 brukes ikke til noe i kroppen - det er kun lagervare.
Du har bare såvidt begynt å fylle opp lageret.
Etter 3uker har systemer i kroppen "gnaget" av et jodatom så det bare er 3 igjen.
Kortversjonen er at nå først kan kroppens celle bruke den.
Så da må du vel smøre tykt på med tolmodighet ?
Doseøkninger vil altid føre til kortvarige endringer i kroppen og det er vel det du opplever kanskje ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12

Svar med sitat

Bokmerker