Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
25-05-07, 21:21 #5
Lille venn
Jeg kan hverken norsk (dyslektisk og afasiske anfall), engelsk (ikke lenger) eller tysk - og slett ikke hollandsk!
Og hvor skulle man få en resept fra som var gyldig på et hollandsk apotek?
Jeg har søkt en del på Glostrup Apotek nå, og jeg kunne ikke finne noe thyroid eller thyreoidium. Bare noe om Eltroxin:
http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket ... d=2&cx=740
(Til gjengjeld står det noe interessant her for min del, om østrogen og thyroxin og TBG, men jeg vet ikke hva jeg skal bruke det til nå.)
Men her - nora - har du jo noe interessant om temaet på en av sidene dine:
http://www.nora.heime.net/armour_hvordan.htmArmour er brukt i ca 100 år. I dag sitter endokrinologene igjen med den oppfatning at det var en ustabil tablett. FDA sier at det er feil. Sågar har de sagt at det er mer stabilt enn levothyroxin. Det var bruken som la grunnlaget for den oppfatningen. Når du tok tabletten en gang pr dag så var du hyper om morgenen og hypo om kelden. Dosen bør deles i 3-4. Med den minste ca kl 17.
Armour er laget av skjoldbruskkjertel på svin. Preparatet er altså meget likt det som produseres i menneskelig skjoldbruskkjertel, men inneholder noe mer t3. Preparatet inneholder t1, t2, t3 og t4 og mange andre kjemikalier som finnes i en skjoldbruskkjertel. En er usikker på hvilken hensikt t1 og t2 har. Siden ingen vet hvilken funksjon de har, ser legevitenskapen bort fra dem. Selvsagt er det en feil holdning å si at når vi ikke vet hva de gjør, ser vi bort fra dem. Etter min oppfatning er det lite som foregår i kroppen uten at det har en hensikt. De pasienter som ikke synes de har god nok hjelp av levothyroxin eller en kombinasjonsbehandling, har normalt god hjelp av Armour. Med disse tre behandlingene (levo, kombi og Armour) treffer du 98% av alle hypothyreoide, de aller fleste med kombinasjonsdiagnosen Cronic Fattique (80% blir bra) og Fibromyalgi (60% blir bra). Legene har ikke oppdaget det her i Norge. En skandale. Nå sier de at dette ikke kan stemme. Men det er altså ikke mulig å stoppe informasjonen."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Armour Thyroid: Villedning av leger
Av Joni i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 92Siste melding: 03-08-15, 07:44 -
Føler meg frisk på Armour Thyroid
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 16Siste melding: 11-06-09, 17:58 -
LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 06-07-07, 18:52 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Armour Thyroid
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 27-08-06, 23:17

Svar med sitat

Bokmerker