Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
21-05-07, 12:55 #11
[/quote]
Opprinnelig skrevet av Gerd
Hei Gerd.
Jeg får Levaxin sammen med NeoM fordi min endokrinolog sier at denne kombinasjonsbehandlingen vil på sikt gi et mye mere stabilt stoffskifte, enn om jeg bare hadde brukt NeoM. Hun sa også at denne kombinasjonen kalles blokkerende behandling og gjør at kjertelen slutter å produsere thyroxin selv. Ved å bruke bare NeoM er det mye lettere at det går for lavt. Denne kombinasjonsbehandlingen brukes også ofte før operasjon sa hun. Jeg skal til vurdering for å fjerne kjertelen, så dette er nok også en grunn. fT4 er innenfor normalen under 22. Men laboratoriene har ulike ref. områder. Det er jo individuelt hvor man føler seg best i ref. området. Jeg har det best når jeg har vært rundt 16, og får hyper symptomer ved 22. Ang TSH så sa hun at det kan ta mange måneder før den stiger etter at man har gått med høyt stoffskifte en stund.
-
23-05-07, 12:00 #12
Hei Gerd.
Opprinnelig skrevet av El-Ella
Jeg får Levaxin sammen med NeoM fordi min endokrinolog sier at denne kombinasjonsbehandlingen vil på sikt gi et mye mere stabilt stoffskifte, enn om jeg bare hadde brukt NeoM. Hun sa også at denne kombinasjonen kalles blokkerende behandling og gjør at kjertelen slutter å produsere thyroxin selv. Ved å bruke bare NeoM er det mye lettere at det går for lavt. Denne kombinasjonsbehandlingen brukes også ofte før operasjon sa hun. Jeg skal til vurdering for å fjerne kjertelen, så dette er nok også en grunn. fT4 er innenfor normalen under 22. Men laboratoriene har ulike ref. områder. Det er jo individuelt hvor man føler seg best i ref. området. Jeg har det best når jeg har vært rundt 16, og får hyper symptomer ved 22. Ang TSH så sa hun at det kan ta mange måneder før den stiger etter at man har gått med høyt stoffskifte en stund.[/quote]
Hei igjen..
Takk for informasjonen! Veldig fint for meg å høre dette. Da skal jeg ta det opp med legen min neste gang. Jeg fikk svar på siste prøvene i dag. T4 var 26, 3 T3 6,4 og TSH o,o1. Har du øyesymtomer og derfor blir utredet for operasjon? Det har ikke jeg, og derfor får jeg kun medikamentell behandling. Moren min fjernet kjertelen pga øyesymtomer.
Jeg håper jeg nå som sist kommer i remisjon og ikke behøver å forholde meg til stadige svingninger. Det jeg vet fra sist, er at jeg fikk B12 mangel og måtte ta B12 spøyter før dette ble normalisert. Antagelig var dette en bivirkning av å gå på medisiner. Derfor lurer jeg på om det beste er å fjerne kjertelen, enn å ødelegge andre ting i kroppen ved for mye thyreostatika. Fin å få luftet disse tankene her!
Takk skal du ha..
Gerd
-
23-05-07, 18:42 #13
Hei igjen Gerd.
jeg skal utredes for operasjon fordi jeg ønsker å bli gravid snart. Det kan jeg ikke bli så lenge jeg bruker NeoM. Jeg har heldigvis ikke øye symptomer! Det er jeg VELDIG glad for. Har sett bilder av hvor ille det kan bli... Huff a meg
Lignende tråder
-
TANKER OM KOST
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 13-09-08, 20:29 -
sååå mange rundt min alder her!!:=)
Av isa1 i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-02-07, 11:53 -
Hypertyreose e.l. og tanker
Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 20-01-07, 08:53
Svar med sitat
Bokmerker