Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Tråd: Dagens lille slanketips
Threaded View
-
19-05-07, 10:17 #20
Ja fint du satte støkk i dama
Moteindustrien og galskapen om å være så tynn som mulig har gått alt for langt. Enkelte av de internasjonale toppmodellen som knapt nok henger sammen går på slankepiller!!!! Litt pussig egentlig at de ikke er kvinnelige i det hele tatt ser jo mest ut som hengslete guttunger. Det værste er jo at de pengegriske også har tilrettelagt barnemoten også slik at ungene skal være bare skinn og bein. Fy hvor vanskelig det er å finne klær til barn i normal vækt, sykt spør du meg. Synes det er skremmende hvor tynne jenter er fortia, og dette gjelder jo jenter i fra 11-12 års alderen. Unger i første klasse er jo blitt mobbet pga klær og vekt, og da er det ikke snakk om overvekt, det er ikke nok med flatt mage lengre, beina bør helst stikke ut. Noen kilo for mye og en BMI som holder seg i underkant av 30 tror jeg ikke er farlig så lenge man har et sunt kosthold, og er fysisk aktiv. Ei lav kroppsvekt betyr ikke at man er sunn og frisk kjenner noen kan pakke i seg det de vil, og likevel ikke går opp i vekt, og de spiser ikke sunt.
Greit nok at de som stapper i seg og har et unormalt forhold til mat bør få hjelp, men man kan ikke ta den slutningen at de som er tykke er usunne, mange forhold som spiller inn, noen er arvelig disponert, mens andre kan ha sykdommer som gjør det vanskelig å holde vekta eller være aktive.
Nei man bør være mere tolerante ovenfor at noen kanskje kommer i større størrelse enn andre eller ser annerledes ut, og slutte å se ned på og behandle overvektige som dumme.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24 -
LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 30-09-06, 22:11

Svar med sitat
Bokmerker