Viser søkeresultater 1 til 10 av 70
Tråd: Myxødem
Threaded View
-
17-05-07, 17:40 #22
I går, i et anfall av skjøldesløshet, gikk jeg på vekta: 94,5 kilo - ca det jeg har tenkt meg. Buksa var litt løsere enn de siste dagene, så jeg har nok ligget mellom 94-96 siden jeg gikk opp igjen i vekt i høst. Det er likevel 10 kilo unna der jeg startet, så jeg må tenke på det.
Når jeg slanket meg de to forrige årene, kom jeg ned på 89 kilo som jeg var på i noen måneder (joda, av og til litt mindre også, men det var bare noen "dukk"). Så da tenker jeg som så: vektøkninga kan jeg tillegge at jeg ikke lenger har Herbalifeprodukter = 4 kilo, og mindre trening = 1,5 kilo. Sånn er det med den saken.
Når det gjelder så myxødem, så er det vel bare karbohydrater vi har kommet fram til som muligens kan tette igjen thyreoideahormonreseptorene og da være noe skyld i dette. Hvis det er cellulitter, er det kanskje fett som er fienden, for er ikke dette store fettceller da? Jeg føler meg i alle fall ikke fortrolig med å spise alt for mye fett. Har også lest at mange med lavt stoffskifte kan ha økt fettinnhold i blodet, og det er vel det samme som høyt kolesterol? Nå har ikke jeg det da, men likevel tror jeg nok at jeg får mer enn nok fett i meg fra før av.
Egg - kjøpte de vanlige eggene pga det nora sa om at de frittgående hønsene hadde det verre enn de burhønsenen hun hadde sett. De har også skiftet pakning på butikken, så nå står det bare egg fra frittgående høner, ikke lenger økologisk. Jeg vil at de skal være økologiske også, for da før hønene bedre for. Men disse vanlige eggene var "simple". Skallet var mye tynnere, eggeplomma var mye lysere og de smakte ikke så godt som de fra frittgående/økologiske.
Og så har jeg kjøpt store havregryn. Et lite drypp i riktig retning ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Myxødem - myxedema
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 26-10-07, 00:16 -
Ja men..... Myxødem
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 22-09-07, 23:48

Svar med sitat
Bokmerker