Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 27

Tråd: Utrolige dyr!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Han har deg der han vil ha deg - når det passer ham (he, he)

Du skriver morsomt, det er ikke ofte jeg bryter ut i spontan latter når jeg leser noe. Jeg tror du må ha et talent for dette

Ha en fin helg med pusene dine

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, takk, Lie.

Fortsatt god helg til deg også
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Er ikke disse søte, dakkar må?...

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/04/499708.html
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Uskyldig!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

så søte de var!

Denne er også litt søt.

Gamlefar så påkjærringa si med håpefulle og spørrende øyne:Ka me eit lite nummer?
    Kjerringa så med et strengt blikk på gubben sin og svarte tilbake:
    du har kømmi te eit nummer som itte e i bruk!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Satt og ventet på time hos manuell terapeut i dag og fant et Illustrert Vitenskap jeg ville kose meg litt med i mellomtiden. Faktisk dette nummeret: http://www.illustrertvitenskap.com/polo ... 153&a=3965

Der er en artikkel om dyr har moral, og om de har rettferdighetssans og evne til å vise empati.

Vel, det med rettferdighetssans har jeg hørt for mange år siden, så når vi hadde hunder, ga vi for moro skyld noe godt til den ene og så til den andre, men kunne variere litt med små tidsintervaller. Og hundene fulgte nøye med på om de fikk likt.

Nå har vi to katter. Den ene har matintoleranse og skal ha spesialfor. Det er et sant mareritt, for den katten vil jo ha det vanlige foret til den friske. Og den friske vil ha foret til den syke, og det er det alt for dyrt til. De er livredde for at den andre får noe som er mye bedre, ja faktisk så mye, at de er jo overbevist om at foret til den andre er bedre! De er veldig fornøyde når de av og til begge to får kokt fisk

Og hvor mange er det som ikke har hatt hunder og katter som har kommet og lagt seg i fanget når man er trist og nedfor?

Så velkommen etter, sier jeg bare - mange, mange år etter!

Noe verre var det at de hadde testet med mus om de skrek av empati-smerter hvis de påførte celle-naboen smerter. Det gjorde de, men de skrek ikke hvis det var en fremmed mus de påførte smerte.

Ja, denne artikkelen forteller meg bare enda mer gruoppvekkende ting om menneskene; hvor lav moral de kan ha, når de påfører små, livredde mus smerter bare for moro skyld, bare for å finne ut av ting som normale, oppegående mennesker kan se og føle fra de er små.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Helt enig i det siste du skrev der Stina.

Jeg har katt og den er svært empatisk overfor meg. Og så er den sjalu dersom en av nabokattene vil ha kos av meg.

Nabokattene liker hun ikke. Nå har den ene fått en uønsket kattunge under trappen utenfor. Stakkaren får vel ikke leve så lenge. Går ikke med flere katter her i gården for det liker ikke Fluffy så jeg kan ikke ta i mot den. Av en eller annen grunn vil ikke Fluffy bruke den inngangen nå så hun har nok forstått at noe har skjedd. Kanskje kattemor jager henne ikke vet jeg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Vet du, cat, jeg sammenligner ofte dyr og barn - jeg synes de oppfører seg ofte veldig likt. Tenk bare på mht sjalusi osv - og de er "begge" så lette å avsløre, det står skrevet på hele dem hva de føler. Raringer, er de, og dyrene er mye klokere og har flere følelser enn folk flest regner med - selv om de selvsagt ikke har menneskers evne til å ressonere og dvele over "tingens tilstand", "tidenes opprinnelse" osv ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

I dag hendte noe fryktelig. Kattemor begynte å flytte ungene. Hun gikk ikke hjem med dem selv om døren sto åpen. Nei hun kom til meg med den ene etter den andre. Planen var å ringe dyrebeskyttelsen forå høre hva jeg skulle gjøre. Men da hun hadde hentet den nest siste ungen oppdaget gutten som eide henne det. Så gikk hun for å h ente en til å gikk til meg. Dermed var jo alt oppdaget og nå er de hos eierne. Vet ikke om dyrebeskyttelsen ville tatt dem heller. Følte meg som en bøddel men hadde ikke noe valg, for kunne ikke hatt dem her. Min katt er sint og sur og forbannet enda og vil ikke komme inn. Jeg er lei meg det var akkurat som om hun tenkte at her kunne hun være trygg og i fred. Tror ikke de får leve så lenge, men kanskje de beholder 1. Det er så trist.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Stakkars deg, cat.

Kan du ikke ringe dyrebeskyttelsen og drøfte situajonen med dem anonymt?

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn