Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Threaded View
-
11-05-07, 22:45 #29
Tilbake til tanken om at stress øker kortisol i kroppen og skadevirkninger av dette.
Se her:
http://www.iherb.com/store/productdetai ... =NOW-03344NOW® Super Cortisol Support is an herbal and nutritional formula designed to support healthy adrenal function and maintain healthy cortisol levels. The adrenal glands help the body respond and adjust to stress generated from both internal and external forces. Under chronic stress, cortisol can be overproduced resulting in weight gain and difficulty in managing healthy blood sugar levels.
På norsk???
NOW Super Cortisol Support er en urte- og ernæringsriktig sammensetning som er laget for å bistå sunn binyre funksjon og opprettholde sunne kortisol-nivåer. Binyrene hjelper kroppen med å reagere og tilpasse seg til stress som kommer fra både indre og ytre påvirkninger. Under kronisk stress kan kortisol overproduseres, noe som resulterer i vektøkning og vansker med å opprettholde sunne blodsukker-nivåer.
Fritt oversatt av meg, og rettelser mottas med takk
Men her ser vi i alle fall at ved for mye kortisol, legger vi på oss og får vansker med å regulere blodsukkeret, og da blir vi jo trøtte, og sultne, og spiser, og legger på oss enda mer.
Hvis jeg nå husker riktig, så mener jeg å ha lest for ei god stund siden at hvis man trente i en times tid, så produserte man riktig med f.eks. kortisol, men trente man lenger enn en time, så fikk man for høye kortisol-nivåer. Så hvis man trente for å gå ned i vekt, så ble det mot sin hensikt å trene i mer enn en time for da la man på seg. Nå er jo selvsagt ikke dette den hele og fulle sannhet, for det er jo mange treningsformer og aktivitetsnivåer. Men det kan kanskje hjelpe meg selv å få sortert litt ut... Tja, med den komatøse tilstanden jeg er kommet i, er det slett ikke sikkert
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
ang. hydrokortison-krem
Av pling i forumet HydrocortisonSvar: 31Siste melding: 04-08-06, 14:29

Svar med sitat
Bokmerker