Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Hybrid View
-
11-05-07, 21:30 #1
Sv: Munnen, tenner, bakterier, kavitasjon, løsninger
Var hos tannlegen i dag. Vi snakket en god del, men jeg vet ikke hvor mye jeg husker, for jeg er totalt utmattet etter turen (må kjøre ca 45 min hver vei). Og har sovet så dårlig hele uka...
Null hull, i alle fall, dvs han rakk i alle fall ikke å finne noen, for jeg maste så mye om alt annet
Han hadde notert seg at jeg burde trekke den tanna med betennelse over, og han hadde på røntgenbilde at det var betennelse ved røttene. Men så fant han ikke alle røttene. Vi tok nytt bilde, og han fant ingen betennelse. Vi kom fram til at det likevel kunne være en liten betennelse der siden jeg hadde vondt når jeg tygget. Men på bilde og fysisk synes han alt så veldig fint ut.
Jo, han hadde hørt om ulike problemer pga amalgam og betennelser. Men han var jo av "skolemedisinen", så han kunne ikke anbefale noe. Han sa dog at kanskje mine problemer kunne skyldes dette, kanskje ikke. Ang kavitasjon, han hadde ikke hørt om dette, men forstod sånn ca hva jeg snakket om. Han sa at kanskje en av 100 ville få noe slikt, selv med langvarig betennelse, andre ikke.
Så har jeg to rotfyllinger, ikke en. Glemmer den ene, for det var ei tann som jeg fikk slått ut av munnen - satte den inn igjen og etterpå måtte da røttene fylles igjen, eller noe slikt. Vanskelig å huske, for det er så mange år siden. Jeg har i alle fall aldri hatt vondt her. Men hvis jeg skulle fjerne rotfyllinger, så burde jeg ta denne også, sa han.
Men da ang bro eller annet. Hvis man da skulle følge det de alternative behandlerne anbefalte, så burde jeg faktisk ikke ha en slik heller - av metall. Man skal da ikke ha metall i munnen i det hele tatt. Og hvis man skal få laget en slik av porselen, så var det visst svindyrt.
Hvis jeg valgte å fjerne tanna (den vonde som vi i hovedsak snakket om), så ville han nok kunne se om det var noe feil med beinet under, mente han, sånn som kavitasjon. Og han snakket her selv om hulrom med bakterier o.l. (Godt var det, for jeg husker ikke lenger hva kavitasjon innebærer....) Men han hadde aldri hørt det ordet før, han mente det var et ord som legestanden måtte ha funnet på... ?
Så kunne ha gi meg duk ved amalgamsanering, men ikke avsug ut over det lille, vanlige...
Så snakket han om en tannlege i Søgne som kanskje drev med avgiftning i forbindelse med amalgamsanering. Han trodde hun? het Ro. Jeg finner bare denne: https://www.legelisten.no/klinikker/...lfred-gimle-roSist endret av Admin; 16-11-18 kl 23:49 Begrunnelse: Link
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
14-11-18, 22:58 #2
Jeg var på Stemlandklinikken idag og skal tilbake i neste uke. Jeg tenker den klinikken ligger på Topp 3 i norge, når det gjelder amalgansanering. På forumet er det skrevet om Stemlandklinikken i andre tråder

Grunnen til at jeg henger meg på denne tråden er at tannlegen (Stemlandklinikken ) ville ha meg tilbake i neste uke og hun sa at i verste fall måtte jeg rotfylle
Jeg har lest at svært mange av de som får kreft og dør av det, de har hatt rotfyllinger utført rett i forkant av kreftutbruddet .. men hva er så alternativet 
Jeg søker og finner denne; https://articles.mercola.com/sites/a...he-plague.aspx - men tror neppe vi har noe sånt som Biological Dentists i norge
"If extraction proves necessary for anyone reading this, do you want to summarize what's special about the extraction technique?
GM: Just pulling the tooth is not enough when removal proves necessary. Dr. Price found bacteria in the tissues and bone just adjacent to the tooth's root. So we now recommend slow-speed drilling with a burr, to remove one millimeter of the entire bony socket.
The purpose is to remove the periodontal ligament (which is always infected with toxins produced by streptococcus bacteria living in the dentin tubules) and the first millimeter of bone that lines the socket (which is usually infected).
There's a whole protocol involved, including irrigating with sterile saline to assure removal of the contaminated bone chips, and treating the socket to stimulate and encourage infection-free healing. I describe the procedure in detail, step by step, in my book [pages 185 and 186]."
Kort sagt: trekke tanna, etter en spesiell protokoll .. - ikke akkurat noe nav, eller helfo dekker vil jeg tro
Og HVA skal man putte der isteden liksom ?? Uuuuuuuhhh
her må alle gode gode gudmødre trå hjelpende til
- og ønske for meg: at ingen rotfylling er nødvendig i neste uke
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-11-18, 11:47 #3
Helt enig, Kevlin. Stemlandklinikken er bra. Går du hos Eila? Det gjør jeg

Dette har jeg ikke hørt før, men blir ikke overrasket. Enten man foretar en rotfylling eller trekker en tann vil det sannsynligvis røre i gruff som har ligget i dvale.
Hvis tanna sitter langt fremme i munnen er det et større problem enn om den sitter langt bak. Da hadde jeg trukket den. Så er jo det et problem også forstår jeg. Du får legge dette frem for tannlegen og høre hva hun kan bidra med av kunnskap.
Og så skal jeg ønske for deg at en rotfylling ikke er nødvendig
-
15-11-18, 15:07 #4
Kevlin
-
15-11-18, 16:05 #5
-
15-11-18, 21:04 #6
Kevlin
-
22-11-18, 23:03 #7
Kevlin
-
17-11-18, 01:12 #8
-
17-11-18, 22:10 #9
Halløjsa Kevlin
På hjemmesiden til det svenske Tandvårdsskadeförbundet burde du finde information relateret til rodfyldninger, bl.a. under 'Frågor och svar' her, her og her- foruden, hvad der ellers måtte være af relateret info på hjemmesiden, når du søger med ordet rotfyllning.
Ellers kan du også finde en hel del relevant information hos Vitamindoktor.dk (Knut Flytlie). På forsiden øverst til venstre ser du en menu med to kolonner, hvor i den inderste, nummer fire fra neden ser du 'Tænder'. Når du peger på 'Tænder' med musemarkøren, fremkommer en hel ny menu, kun med emner relaterede til tænder. Bare vær opmærksom på, at det kan være temmelig foruroligende læsning... specielt på underskudsdage.
Selv har jeg samme problem med rodfyldte tænder - en øverste, højre fortand + nederste højre fortand + nederste højre hjørnetand, og ved du hvad? De skal alle tre væk! Bare væk! Det har jeg besluttet. Simpelthen!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-18, 22:51 #10
Kevlin
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
knusk tørr i munnen og halsen...
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 10Siste melding: 01-12-06, 20:57

Svar med sitat

Bokmerker