Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Knutestruma
-
10-05-07, 19:15 #1
Knutestruma
Hei! Er ny her på forumet. Fekk påvist knutestuma i okt-01. Har nettopp fått vite at eg skulle vore på kontroll i okt-02, men p.g.a. ein glipp har eg ikkje blitt innkalt. Har tatt stoffskifteprøvar ca. ein gong i året, og har alltid fått beskjed om at dei er fine, men eg veit ikkje verdiane. Sidan jul har eg vore veldig trøtt og slapp, liksom heilt tom for energi. Har lagt litt høgare i temperatur enn eg pleier, ca.37.7 om morgonen. Har hatt litt dårlig hukommelse og konsentrasjon og fordøyelsen går tregt. Siste vekene har kulen blitt ein del større og det begynner å bli ubehagelig. Er søkt inn til kontroll, men det er inntil eit halvt års ventetid...Kan nokon av symptoma eg har ha sammenheng med knutestrumaen? Håpar nokon har tid til å svare meg. Er frustrerande å gå slik og hangle. Har tatt mange blodprøvar for å finne ut kva som feilar meg, men alt er fint.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-05-07, 20:01 #2
Hmm, jeg vil vel tro at enhver oppegående lege som skal ta blodprøver av en pasient med dine symptomer samt en knutestruma som muligens vokser vil ta prøver av stoffskifte-verdiene (TSH, T4, T3, ferritin etc.). Og alle disse var fine? Man kan være innenfor "normalverdiene" og likevel ikke føle seg bra, det er det flere her inne som har erfart iallfall.
For meg høres det ut som du har lavt stoffskifte (med unntak av temperaturen, trodde de fleste med lavt stoffskifte var lav på temp også?). Du kan jo alltids ringe legen din og få høre/tilsendt hvilke verdier du hadde på alle disse blodprøvene de har tatt, så får du mer kontroll på hva som er sjekket og ikke. Det er ikke åreit å gå og hagle over lang tid nei.
Halvt år å vente på kontroll hørtes veldig lenge ut, spes hvis knuten(e) begynner å bli ubehagelig. Spør legen om det er mulighet å få fortgang i saken, du kan jo alltids reise til et annet sykehus for å få tatt den kontrollen (er det Endokrinolog du venter på time hos?)
Lykke til..
-
11-05-07, 19:13 #3
Takk for svar! Tok sist stoffskifteprøvar i april, og dei var fine. Skal be om å få ein utskrift av prøvane mine, greit å kunne følge med litt sjølv. Ventar på time hos endokrinolog, men skal først til ultralyd og evt. biopsi. Snakka med legen i dag, og ho skal ta kontakt med sjukehuset og be om at eg får komme til før. Klarer ikkje heilt å få fred før eg har fått ein sjekk...
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Knutestruma - Fine blodprøver
Av Angelina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-10-07, 19:19 -
Knutestruma
Av ronja i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 10-03-07, 22:22 -
Knutestruma
Av sos i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 22-08-06, 15:56
Svar med sitat
Bokmerker