Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
10-05-07, 01:06 #12
Nora
Du skrev noe meget interessant litt lenger oppe:
Det jeg tenker på er reseptorene.Det andre du kan prøve er å gå etter det som ble sagt på foredraget som jeg la ut et referat fra, gjøre om dietten slik at du ikke får i deg mer omega-6 enn omega-3, fordi omega-6 virker veldig inflammatorisk, oginsulin virker veldig inflammatorisk. Inflammasjon lager cytokiner og tetter igjen reseptorene slik at hormonen ikke virker.
Se her:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=380454Mulige patogene virkningsmekanismer
Ved thyreoideahormonmangel finner man store fysiologiske forandringer i hjernen; bl.a. fordoblet cerebrovaskulær motstand og redusert blodstrøm, oksygen- og glukoseforbruk. Det er høy konsentrasjon av thyreoideahormonreseptorer, spesielt i amygdala og hippocampus (2).
Det jeg kom til å tenke på, var om det var mulig å finne ut av om thyreoideahormonreseptorene var tettet igjen og/eller om man har normal mengde av dem. Når man leser i legetidsskriftet, så forteller de jo om høy konsentrasjon av dem, spesielt i amygdala og hippocampus (hva er disse to forresten?), så det må jo da være målbart. Vanskelig å få tatt en prøve av?
For det hjelper jo ikke uansett hvor stor mengde thyreoideahormoner man har, hvis man ikke har noen mottakelige reseptorer i cellene som kan ta imot disse og deretter benytte seg av dem."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
thyreoideahormonresistens
Av Mari82 i forumet Sygdommer som ligner hypothyreoseSvar: 18Siste melding: 27-03-08, 18:59

Svar med sitat

Bokmerker