Jo, takk for inspirasjon igjen, nora ;)

Men jeg har gått helt tom for ideer om hva jeg skal spise. Har gått nesten bare på havregrøt med smør, kanel og rosiner (istedenfor sukker) og egg siden nyttår. Har ikke ork til å lage middag. Før nyttår gikk det mye på seibiff, brokkolig/paprika/løk-panne, sikkert mye sunnere, men jeg orker ikke...

Så jeg spiser i alle fall mye egg. Opptil 6 om dagen, men ikke alltid, holder på å spy bare jeg tenker på det noen ganger. Et par ganger har jeg hatt rugbrød og spist det med makrell i tomat på.

Jeg merker at havregrøten er for kallori-rik for meg (dvs smøret og/eller rosinene).

Frukt har jeg pleid å spise mye av, men faktisk ikke så mye siden nyttår, unntatt rosinene da - det er vel de som har tatt fra meg en del av suget på annen frukt. Grønnsaker blir jeg faktisk bare mer sulten av, så det er ikke noe godt alternativ for meg.

Tunfisk - blærk! Det eneste måtte være i hjemmelaget tunfisk-salat, men det er jo med diverse grønnsaker, eddik, sukker, majones... Så da er sikkert ikke det sunt lenger.

Ost er jeg glad i, men jeg vet jo at det er mye fett i den, dessuten får jeg kviser hver gang jeg spiser ost, så jeg forsøker å unngå det, men sprekker av og til. Drikker ca 1/2 liter økologisk lettmelk hver dag, har forsøkt uker uten melk, ble ikke bedre av det - i formen i alle fall.

Men hvilken mat gir da egentlig "myxødem"/appelsinhud? Leste engang at der var to typer celluitter: De som var i flesket/kjøttet eller hva søren, og så de som var på musklene, og de på musklene var mye vanskeligere å få gjort noe med. Vet jo ikke hva jeg har. Sikkert alt sammen, slik som jeg ser ut.