Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Ultralyd kjertel
-
25-04-07, 23:37 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Midt-Norge
- Meldinger
- 15
Ultralyd kjertel
Hei, nå har jeg endelig fått ultralyd time til å studere kjertelen. Noen andre her som har erfaring av slike undersøkelser? Fikk dessuten beskjed om at jeg skal ta CT-røntgen med det samme. Hvorfor kan dette være interessant, i tillegg til ultralyden?
Eva35
-
26-04-07, 00:31 #2
Jeg fikk tatt ultralyd av kjertelen etter noen måneder på Levaxin. Det var en grei undersøkelse. Så står det: Thyreoidea er liten og hypoekkoisk. Ingen forstørrede lymfekjertler. Carotider: U.a. R: Post-thyreoiditt forandringer.
De to siste aner jeg ikke hva betyr faktisk...husker ikke at jeg har lest det, men det har jeg nok...
Har ikke tatt Ct og Røntgen - bare ultralyd altså.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
26-04-07, 18:27 #3
Carttider er flertall av carotis og en carotis er hovedpulsåren i halsen. de ser man på ultralyd.
post-thyreoditt forandringer henspeiler til hypoekkoisk hvor jo kjertelen er nettopp hypoekkoisk. (mørk i praksis)
Pasientene på det tyske forumet blir straks sendt til ultralyd hvis det ermistanke på hashimotos, fordi man kan straks se det på ultralyd (hvis d et er en øvet operatør)
Av en eller annen grunn gjør de det ikke her.
Jeg synes det var en dyktig operatør som straks bemerket det med post-thyreodittt-forandringer.
-
26-04-07, 19:08 #4
u.a. er en forkortelse for uten anmerkning og betyr at alt er ok.
hvorfor du skal ta røntgen i tillegg vet jeg ikke, men det viser kanskje andre ting enn UL.
Lignende tråder
-
tatt ultralyd-kjertel var helt normal?
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-06-08, 12:15 -
Hvor mye kan TSH variere sommer og vinter uten kjertel
Av Roald i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 28-03-08, 23:36 -
Hvor mye thyroxin produserer en frisk kjertel fra menneske?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-07-07, 12:44 -
Hvor mye kan varierer TSH sommer og vinter uten kjertel
Av Roald i forumet TSHSvar: 5Siste melding: 28-06-07, 19:52 -
Forstørret kjertel?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-01-07, 15:48
Svar med sitat
Bokmerker