Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
20-04-07, 00:05 #5baremei Gjest
Jeg er en av dem med en konstant tsh på rundt 0,02 (ja, null komma null to), og den rikker seg ikke uansett dose. Selv uten medisin var den stort sett rundt 0,2 (null komma to
), og den har aldri noensinne vært over 0,6, selv ikke de ti årene før jeg fikk behandling.
Så skulle man gått etter den hadde jeg fått behandling bare for hyper. Men jeg var hypo så det holdt, med hyperepisoder innimellom pga produserende knuter i kjertelen. De ble nuket med radioaktivt jod, og siden har jeg altså ligget på 0,02. Eller deromkring.
Men synker FT4 under 15 sover jeg. Hver kveld. Fra barnetv til stå-opp-tid. FT3 har bikket over toppen et par ganger, og da har jeg hatt hjertebank og vært småhyper. Og trøtt. Så jeg må styre etter de to. Og kun de. Og formen, selvsagt.
Det er formen som avgjør om jeg tar blodprøve igjen, og jeg kan fortelle legen på forhånd hvor de vil ligge utifra formen. Og det pleier å stemme.
Lignende tråder
-
Hjelp! Møte med nav og lege
Av vødrun i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 11-10-07, 15:25 -
Første møte med enokrinologen...
Av Line i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 03-11-06, 19:27 -
Mitt første møte med en PC
Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 06-07-06, 21:48 -
møte lillestrøm 23. mai
Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 24-05-06, 11:09

Svar med sitat

Bokmerker