Det som eg har lest er at hvis binyrene sliter så kan man bli verre når man tar Levaxin og at man derfor bør få binyrene undere kontrol før man starter stoffskifte behandling. Det står vist i pakningsvedlegget til levaxinen. T3 tilskud som Armour og Liothyronin skal man holde seg LAAANGT unna inntil binyrene er ok. Noen ganger kan det å hjelpe binyrene få stoffskiftet til at normalisere seg. Men ut over det så er det ganske vanlig at det tar tid før medisinen har full effekt. Hos meg tok det vel et år før eg kjente meg normal dvs ingen hodepine, øynene ok, ingen leddsmerter osv, selv om eg desverre ikke har fått tilbake energien etter 4 år på levaxin og Armour.
Du kan søke på Addison (lavt kortisol) og der finnes en Addison forening i Norge som har hjemmeside, men eg husker den ikke i farten. Det sies at man bør holde seg unna sukker og kaffe da det stresser binyrene ytterligere. Eventuelt kan du prate med legen om å få et lite tilskud av kortisol for en periode for å se om det hjelper. Alt dette vet Nora en del om.
Lykke til