Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Kraftig svettelukt
Threaded View
-
18-04-07, 20:40 #7
Re: Svettelukt
Selv tak Sofus
Opprinnelig skrevet av sofus

Ja, deodoranter med aluminium er nogle kradse sager.... Hvis man er så uheldig, at man påsmører dem på en ikke helt tør hud - svider det og brænder i timevis. Desuden ødelægger det også tøjet, så alt i alt holder jeg mig fra det og råder andre til at gøre det samme - specielt nu når alun-deo ("krystallen") er kommet frem igen. I gamle dage havde mændene anvendt den til at stoppe småblødninger efter barbering bl.a.
.
He, he...
Opprinnelig skrevet av Sofus
- sådan har jeg det med nordmænd
og mener, at I er meget mere fremmelige her end vi er i Danmark. Er det ikke bare skægt?
Jow, sådan en lager-eddike uden krydderier eller bare eddikesyre 32% (tror jeg) bare i en større opløsning. Det er svært at sige hvor meget, men hvis du prøver dig frem og starter med f.eks. en del eddikesyre 32% (ca.) og 15 dele vand - vil du kunne se på resultatet om det var for lidt. Det tror jeg nu ikke og du kan også lade tøjet ligge lidt længere i opløsningen og se hvordan det virker. Bare du ikke blander farverne sammen og heller ikke gør det med tøj af uld eller silke. De er for sarte til den slags eksperimenter.
Denne salve kender jeg ikke. Jeg bruger noget andet til det samme, til rifter i huden eller andre hudskader samt til evt. skoldning- eller brændskader. Og også til at smørre arret efter en operation, hvilket sørgede for at såret helede hurtigere og arret blev hudfarvet og næsten usynligt.
Det er Äkta Johannesolja fra Bioforce eller en ganske almindelig perikon-olje (Johannesört på svensk, tror jeg nok). Jeg har brugt den i årevis med god virkning for mig og min, dengang lille søn, med de mange skrammer på knæ, albuer og andre steder - han kom hjem med dengang. Der kom f.eks. ikke vabler frem, hvis jeg smurte en frisk mindre brændskade med denne olie. Først under koldt vand og senere oljen på = nul vabler senere. Meget nyttigt og meget virksomt. Man må ikke gå ud i solen med denne olie smurt på, hvis man ikke er tildækket.... Olien reagerer med sollyset og kan derfor skade huden. Bruges derfor helst kun indendørs.
Selv tak igen. Jeg vil holde øje med hvordan det går med dit problem fremover.
Hilsen. Anisa
Sist endret av Admin; 27-01-09 kl 18:14 Begrunnelse: Tegnsæt rettet
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat
Bokmerker