Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Re: Svettelukt

Sitat Opprinnelig skrevet av sofus
    Jeg har snakket med legen min i dag og hun mente at jeg skulle sjekke opp de ulike deodoranter på apoteket og spesielt en som heter noe med alu72, den inneholder aluminium og skal vare i mange timer, men som du siere er jeg og skeptisk til aluminium.
    Selv tak Sofus

Ja, deodoranter med aluminium er nogle kradse sager.... Hvis man er så uheldig, at man påsmører dem på en ikke helt tør hud - svider det og brænder i timevis. Desuden ødelægger det også tøjet, så alt i alt holder jeg mig fra det og råder andre til at gøre det samme - specielt nu når alun-deo ("krystallen") er kommet frem igen. I gamle dage havde mændene anvendt den til at stoppe småblødninger efter barbering bl.a. .

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofus
    Jeg ser at du er dansk, dere har så mye kunskap i danmark om ulike alternative hjelpemiddel, og jeg tror at dere bruker det i større grad enn det vi i norge gjør.
    He, he... - sådan har jeg det med nordmænd og mener, at I er meget mere fremmelige her end vi er i Danmark. Er det ikke bare skægt?

Takk og for det tipset om vask av klær, er det vanlig mat eddik du mener jeg skal legge klærne i?
    Jow, sådan en lager-eddike uden krydderier eller bare eddikesyre 32% (tror jeg) bare i en større opløsning. Det er svært at sige hvor meget, men hvis du prøver dig frem og starter med f.eks. en del eddikesyre 32% (ca.) og 15 dele vand - vil du kunne se på resultatet om det var for lidt. Det tror jeg nu ikke og du kan også lade tøjet ligge lidt længere i opløsningen og se hvordan det virker. Bare du ikke blander farverne sammen og heller ikke gør det med tøj af uld eller silke. De er for sarte til den slags eksperimenter.

jeg ser og at i danmark selger dere en spesiell salve som skal hjelpe mot arr dannelse og, dette er en silicon salve som blir solgt både i danmark og i sverige men ikke i norge.
    Denne salve kender jeg ikke. Jeg bruger noget andet til det samme, til rifter i huden eller andre hudskader samt til evt. skoldning- eller brændskader. Og også til at smørre arret efter en operation, hvilket sørgede for at såret helede hurtigere og arret blev hudfarvet og næsten usynligt.

Det er Äkta Johannesolja fra Bioforce eller en ganske almindelig perikon-olje (Johannesört på svensk, tror jeg nok). Jeg har brugt den i årevis med god virkning for mig og min, dengang lille søn, med de mange skrammer på knæ, albuer og andre steder - han kom hjem med dengang. Der kom f.eks. ikke vabler frem, hvis jeg smurte en frisk mindre brændskade med denne olie. Først under koldt vand og senere oljen på = nul vabler senere. Meget nyttigt og meget virksomt. Man må ikke gå ud i solen med denne olie smurt på, hvis man ikke er tildækket.... Olien reagerer med sollyset og kan derfor skade huden. Bruges derfor helst kun indendørs.

Selv tak igen. Jeg vil holde øje med hvordan det går med dit problem fremover.

Hilsen. Anisa
    Sist endret av Admin; 27-01-09 kl 18:14 Begrunnelse: Tegnsæt rettet
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn