Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
15-04-07, 13:02 #11
Jeg har vært opptatt av dette. Har hørt med noen leger og sett på hva ulike leger sier på nettet ang om lavkarbo er nyttig ved lavt stoffskifte. De gir ulike svar. Tror det kommer an på holdningen til legen i utgangspunktet. Noen sier at de ikke tror det er noen sammenheng, andre er positive til lavkarbo uansett stoffskiftet eller ikke.
Jeg merker selv at jeg føler meg bedre hvis jeg spiser mye protein og grønnsaker, og at jeg blir fortere dårlig både hvis jeg spiser mye sukker og hvis jeg spiser for lite mat. Men det virker ikke som om litt sukker gjør noe for min del i hvertfall.
Selv tror jeg at lavkarbo er lurt. Men hvis du har lavt stoffskifte, kan det være vanskelig å gå ned i vekt. Særlig hvis du ikke klarer å være så veldig aktiv.
For all del - ikke press deg på det punktet!!
-
15-04-07, 13:16 #12
Fordi legen heller vil at gynekologen skal sette pcos-diagnose på meg da jeg har problemer med småblødninger og overvekt også. Gynekologen er imidlertid knallhard og nekter å sette pcos-diagnose - har ikke grunnlag for å gjøre det - før stoffskiftet er behandlet. Gynekologen er også oppgitt over fastlegen som bare sender meg tilbake til gyn....
Opprinnelig skrevet av Reven
Symptomer jeg har: Håravfall, syltynne negler, småblødninger, må ha mye søvn (rekorden er 16 timer sammenhengende!), konsentrasjonsproblemer, unngår grupper med flere mennesker da jeg ikke klarer å henge med i samtalen, deprimert fordi jeg har funnet ut at det beste er å isolere seg og styre med mitt i eget tempo ....
At legen er allvitende er jeg ikke så sikker på, saken er vel heller totalt uvitende! Har vært kasteball mellom fastlege og gynekolog nå i 1/2 år uten at jeg kommer noe videre. Har nevnt for fastlegen at jeg kanskje vil prøve Balderklinikken og det var IKKE populært.
Opprinnelig skrevet av Reven
-
15-04-07, 14:29 #13
Skulle nok ha skrevet "allvitende" i hermetegn. Leger som mener at de selv er allvitende er ikke så lett å kjempe mot. En god lege burde forresten ikke ha noe imot at du får en annens vurdering.
Håper du snart får den behandlingen du trenger og at ting blir bedre.
Lykke til!
Lignende tråder
-
Hvor mye levaxin tar dere?
Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 15-10-07, 10:47 -
Hvor ofte er dere hos legen?
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 12Siste melding: 06-03-07, 20:35 -
Hvor er dere ???
Av Mette i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 8Siste melding: 29-05-06, 09:11 -
Hvor ofte tar dere prøver
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 27-05-06, 15:34
Svar med sitat
Bokmerker