Tusen takk, Anisa

Men jeg tror likevel ikke det gir svar på akkurat det jeg spurte om, selv om det står mye lærerikt her.

Felles for slike kremer er innholdet av progesteron, som bør ligge mellom 1,5 og 1,8 vektprosent. Innholdet i krembasen er forskjellig for hver produsent, men progesteronet i alle kremene er lagd av diosgenin fra vill jamsrot eller soya. Resultatet blir et bioidentisk progesteron.
Ja, det er greit. Progesteronet er laget av diosgenin fra vill jamsrot eller soya, men det stod jo i linken jeg refererte til:

inneholder ekstrakt av vill jamsrot OG progesteron
Altså vill jamsrot, eller diosgenin fra vill jamsrot - vel, det har vi jo fått stadfestet. Men hvorfor står det OG progesteron? Hva er da dette for et progesteron? Eller vil det si det innholder diosgenin fra jamsrot, i tillegg til "vanlig" jamsrot? Er det bare noe helt soleklart som jeg ikke klarer å se?

(Nei, når det kommer til stykket, så er jeg ikke så lett å tilfredsstille. Er egentlig perfeksjonist, så hvis jeg noensinne skal kunne påberegne meg å ha greie på noe, så skal jeg vite alt i detalj - men det har jeg jo absolutt vært alt for dårlig til i flere år. Så pass opp, hvis jeg blir bedre ;) )